• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5
پس از 32 سال صورت گرفت؛

صدور سند یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

  • کد خبر : 24255
  • 14 آذر 1402 - 14:03
صدور سند یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: پس از 32 سال پیگیری مستمر، سند مالکیت یک هزار و 200 هکتار از اراضی این منطقه به نام دولت و به نمایندگی شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات پیام صادر شد.

به گزارش دیده بان البرز، اکبر قنبرپور، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام مطرح کرد: اراضی این فرودگاه با اعمال ماده ۹ لایحه قانونی نحوه تملک و خرید اراضی و املاک برای اجرای طرح های دولتی و نظامی در سال ۱۳۷۰ با طی فرآیند قانونی در تصرف وزارت پست و تلگراف قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از ابتدای در تصرف قرار گرفتن این اراضی، مکاتبات، مذاکرات و پیگیری‌های مستمر برای انتقال اسناد ثبتی پلاک‌های دولتی واقع در محدوده فرودگاه انجام شد که البته بخش زیادی از آن تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام عنوان کرد: بر همین اساس، انتقال سند یک هزار و ۲۰۰ هکتار از پلاک ۴ فرعی از ۳۱۰ اصلی حلقه دره در سال ۱۳۹۱ در کمیسیون مستند تصویب و گواهی بند (د) از اداره کل اموال دولتی البرز صادر شد.

قنبرپور بیان کرد: پلاک ۴ فرعی از ۳۱۰ اصلی حلقه دره مجموعا به مساحت ۲ هزار و ۸۸ هکتار بود که اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، کل پلاک را برای تضمین تسهیلات مسکن مهر ماهدشت و شهرک ابریشم در رهن بانک مسکن پیش از این قرار داده بود. انتقال یک هزار و ۲۰۰ هکتار از این پلاک نیازمند تفکیک و فک رهن کل پلاک بود که حدود سه سال زمان برای فک رهن آن زمان صرف شد.

وی اظهار کرد: با اقدامات انجام شده پس از ۳۲ سال، سند یک سوم از مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از سازمان ملی زمین و مسکن و با مساعدت ادارات کل راه و شهرسازی، بازرسی و ثبت و اسناد استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ به نام دولت به نمایندگی شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات پیام صادر شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=24255

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.