• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز:

طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین در استان البرز تدوین شد

  • کد خبر : 19998
  • 26 تیر 1402 - 12:10
طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین در استان البرز تدوین شد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین و پیشگیری از گسترش بافت های حاشیه نشین به همت این معاونت تدوین شد.

به گزارش دیده بان البرز، فرید نجف‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، یکی از مشکلات جدی در شهرهای بزرگ را معضل حاشیه نشینی دانست و گفت: با توجه به اینکه البرز یکی از استان های پرجمعیت و مهاجرپذیر است، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تلاش برای توانمندسازی محلات حاشیه‌نشین از طریق ارائه آموزش و ارتقای آگاهی‌های عمومی در دستورکار این معاونت قرار گرفت.

وی عنوان کرد: این معاونت در گام اول مناطق حاشیه‌نشین و بی دفاع در معرض حاشیه نشینی را شناسایی کرد و پس از اولویت‌بندی مناطق شناسایی شده بر اساس میزان خطر وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی، راهکارهای اجرایی و راهبردهای اثربخشی را تنظیم و در قالب طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین و پیشگیری از گسترش بافت‌های حاشیه نشین در استان البرز، تدوین کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز افزود: این طرح شامل آسیب شناسی و بیان مسئله، تقسیم وظایف دستگاه ها، بررسی اثربخشی و میزان تحقق اهداف از جمله پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، گسترش حاشیه‌نشینی و شناسایی مناطق حاشیه نشین اولویتی به منظور توانمندسازی آن‌هاست. این طرح ۲۵ راهکار برای ۱۵ سازمان و دستگاه مرتبط دارد که برای بهره‌برداری و اجرا در اختیار مدیران ذیربط قرار می گیرد و نتایج آن اعلام می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19998

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.