• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
18
سرپرست فرمانداری ویژه کرج عنوان کرد؛

مدرسه، سنگ بنای شکل گیری شخصیت دانش آموزان/ دیوار بین خانواده و مدرسه باید برداشته شود

  • کد خبر : 22452
  • 01 مهر 1402 - 9:50
مدرسه، سنگ بنای شکل گیری شخصیت دانش آموزان/ دیوار بین خانواده و مدرسه باید برداشته شود
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج با اشاره به اینکه مدرسه سنگ بنای شکل گیری شخصیت دانش آموزان است و معلمان و مربیان در این زمینه نقش ویژه ای دارند، گفت: دیوار بین خانواده و مدرسه باید برداشته شود.

به گزارش دیده بان البرز، یحیی رمضانی، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج صبح امروز در آئین متمرکز بازگشایی مدارس که در دبیرستان پسرانه شهید مجید عالم بخش برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، مدرسه را خانه امید پدران و مادران جامعه دانست و گفت: هویت و شخصیت دانش آموزان از دوران کودکی شکل می گیرد و معلمان و آموزگاران، بنیانگذار شکل گیری این هویت اجتماعی و شخصیتی هستند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه سنگ بنای شکل گیری شخصیت دانش آموزان است و معلمان و مربیان در این زمینه نقش ویژه ای دارند، عنوان کرد: شاکله شخصیتی دانش آموزان از پشت همین میزها و نیمکت ها با تعالیم معمان شکل می گیرد. نماینده عالی دولت در استان البرز، نگاه ویژه ای به حوزه آموزش و پرورش دارد و توسعه زیرساخت های آموزشی در کلانشهر کرج اولویت همه مسئولان شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج با تاکید بر اینکه دیوار بین خانواده و مدرسه باید برداشته شود، افزود: اهمیت مدرسه به حدی است که فرزندان ما مهارت های زندگی و ارتباطات اجتماعی را از همین نقطه ای که اکنون در آن ایستاده ایم، می آموزند. همه انسان ها برای تربیت بعد از خانواده به معلم نیاز دارند، پس باید نقش و جایگاه معلم را در بین دانش آموزان ارتقاء دهیم تا دانش آموزان با دیده احترام به معلم نگاه کنند.

رمضانی اذعان کرد: معلمان نقش مربی را نیز دارند و باید هنر تعلیم و تربیت را به خوبی بدانند و از هرگونه نقصانی به دور باشند زیرا جنبه الگویی و آموزشی برای دانش آموزان دارند. معلم دلسوز و متعهد آثار تربیتی فراوانی بر دانش آموز و جامعه خواهد داشت. مهارت محوری از دیگر اولویت هایی است که باید در مدرسه به دانش آموزان آموزش داده شود. این آموزش ها باید در تمام زندگی تداوم داشته باشد و محدود به مدرسه و دانشگاه نشود.

وی خاطرنشان کرد کرد: امروز مردان و زنان بسیاری در دولت و عرصه های مدیریت سیاسی، اجتماعی و اجرایی کشور فعالیت دارند و قطع به یقین شما عزیزان هم اگر برای آینده خود برنامه و چشم انداز ترسیم و برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید، در آینده کشور نقش آفرین و در عرصه های سیاسی و اجتماعی فعال خواهید بود و در توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور نقش بسزایی خواهید داشت.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج بیان کرد: بنده به عنوان فرماندار کرج خود را مکلف می دانم مسائل مربوط به حوزه آموزش و توسعه زیرساخت های آموزشی دانش آموزان را در این شهرستان پیگیری کنم که بخشی از این دغدغه ها حل شده و مابقی نیز در جریان انجام است تا دانش آموزان بدون مشکل ادامه تحصیل دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22452

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.