• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
10
امام جمعه ماهدشت:

مسئولین امر، با چه توجیهی چوب حراج به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی زده اند؟

  • کد خبر : 22131
  • 24 شهریور 1402 - 14:02
مسئولین امر، با چه توجیهی چوب حراج به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی زده اند؟
امام جمعه ماهدشت گفت: یکی از منافذ استحاله فرهنگی شبکه سینمای خانگی است؛ مسئولان امر با کدام نگرش فرهنگی مدیریت می کنند و با چه توجیهی چوب حراج به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی زده اند؟

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: دوره پربرکت امامت امام رضا (ع) را باید دوره طلیعه شکوفایی فرهنگ تشیع دانست. اقتضای این دوره طلایی، اهتمام ویژه آن حضرت برای پاسداشت این فرهنگ ناب بوده و از ابعاد مهم این مأموریت آسمانی امام رضا (ع)، حراست از فرهنگ ناب عاشوراست.

وی فرهنگ بانی نهضت عاشورای حسینی را یکی از بزرگ ترین برکات وجود مبارک حضرت ثامن الحجج (ع) دانست و با اشاره به روایاتی از این حضرت در خصوص اقامه عزا و فرهنگ عزاداری برای سید و سالار شهیدان افزود: روایت اول، روایت ریان بن شبیب در خصوص بیان دستورالعمل سیر و سلوک، خودسازی و تهذیب نفس از ابتدای سال (دهه محرم) ذیل توجهات و عنایات حضرت سیدالشهداست.

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه روایت دوم، روایت ابراهیم بن أبی‌محمود درباره آداب دهه اول ماه محرم است، مطرح کرد: با توجه به این روایات در واقع امام رضا (ع) پایه‌گذار عزاداری دهه اول محرم بوده و روایت سوم، روایت ابن‌ فضّال درباره ترک کسب و کار و تجارت روز عاشورا و روایت چهارم، روایت دیگری از ابن‌فضّال در بیان ثواب عظیم اشک بر سیدالشهدا (ع) است.

حجت الاسلام رادمرد اذعان کرد:‌ امام رضا (ع) تبیینی را به راه انداختند تا توانستند راه را بر نفوذ دشمن و از بین بردن عاشورا و فرهنگ آن ببندند. در هر جامعه ای که فرهنگ عاشورا رسوخ کرد، آن جامعه در مقابل ظلم به پا خاست. انقلاب اسلامی، یکی از بی بدیل ترین انقلاب هایی است که اینگونه عمل کرد و طاغوت را برانداخت که این بخاطر پاسبانی این امام از فرهنگ عاشورا بود که از طریق علما به دست ما رسید.

بحران سازی و بحران آفرینی، ماهیت لاینفک آمریکای جهانخوار

امام جمعه ماهدشت عنوان کرد: دلیل این حجم از دشمنی دشمنان نسبت به عاشورا، محرم و اربعین، زنده کردن آحاد جامعه و افزایش آتش و حرارت عشق به امام حسین (ع) در این محافل و مجالس است. لذا تا زمانی که ما زیر این خیمه و این پرچم باشیم و استقامت بورزیم، هیچ کس و هیچ قدرتی نخواهد توانست اقدامی انجام دهند، حتی اگر گروه بحران سازی تشکیل دهد و با تمام قوا به میدان بیاید.

وی بحران سازی و بحران آفرینی را ماهیت لاینفک آمریکای جهانخوار دانست و اضافه کرد: به تعبیری اقتضای دوام و بقای آمریکا چیزی جز همین بحران ‌سازی نیست. تغذیه شیطان بزرگ و خوراک دائمی او در تنش‌آفرینی، اختلاف‌اندازی، بحران‌سازی، فتنه‌انگیزی و جنگ‌افروزی بوده و هیچ روز از تاریخ دویست و اندی ساله آمریکا خالی از این سیاست شیطانی نبوده است.

به گفته حجت الاسلام رادمرد، انقلاب اسلامی طراحی آمریکا و صهیونیسم برای آینده جهان را بر هم زد و معادلات آن ها را در هم ریخت. ایران که حیاط خلوت آمریکا برای تحقق سودای شیطانی نیل تا فرات بود، تبدیل به میدان مقابله با توطئه‌های دشمنان شد و در طی ۴۵ سال اخیر، علیرغم همه فشارهای حداکثری و ترکیبی، دست از هدف خود بر نداشت و زمینه‌های افول ابرقدرتی آمریکا را فراهم کرد.

امام جمعه ماهدشت اذعان کرد: آمریکا که همواره تلاش دارد نقش سلطه‌گری را در منطقه غرب آسیا ایفا کند، رویکردی خصمانه در قبال ایران در پیش گرفت و در این چهار دهه از هیچ کوششی برای براندازی نظام اسلامی فروگذاری نکرد. اکنون در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» جنگی ترکیبی را به بهانه‌های مختلف به راه انداخته است.

هدف دشمن، تجزیه ایران بر اساس تقسیمات قومیتی است

وی تلاش برای ایجاد و دامن زدن به ناآرامی ها و اغتشاشات در ایران با ادعای حمایت از مردم به ویژه زنان و تشویق و حمایت از گروهک‌های تجزیه‌طلب در این کشور را از جمله اقدامات آمریکا عنوان و بیان کرد: هدف آن‌ها این است که با براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و تجزیه کشوری که دارای سابقه تمدنی چند هزار ساله است، ایران را بر اساس تقسیمات قومیتی به خیال خود به چند پاره تجزیه کنند.

حجت الاسلام رادمرد با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها مدت‌هاست به ‌دنبال اجرایی‌کردن این طرح هستند، خاطرنشان کرد: برای نخستین ‌بار پس از جنگ جهانی دوم «جیمز بیرنز» وزیر خارجه وقت آمریکا در آن هنگام گمان می‌کرد ایران در معادلات سیاست جهانی، کشور مهمی نیست لذا طرح تجزیه ایران به هفت کشور کوچک‌تر را ارائه کرد. 

امام جمعه ماهدشت افزود: پس از انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، تلاش‌های آمریکا برای تجزیه ایران با استفاده از اختلافات قومیتی و مذهبی بار دیگر در دستورکار قرار گرفت. در طرح «خاورمیانه بزرگ»، برنارد لوئیس استاد دانشگاه آمریکایی صهیونیست نیز بر تجزیه کشورهای منطقه غرب آسیا تأکید دارد اما کانون مرکزی و بخش اصلی طرح وی تجزیه ایران بود.

وی با بیان اینکه طبق طرح لوئیس ایران به شش تکه تقسیم و بخش‌هایی از آن به کشورهای همسایه می‌پیوندد و اقوام بلوچ، عرب، ترک و کُرد از ایران جدا می‌شوند، اظهار کرد: آمریکا به عنوان دشمن اصلی جمهوری اسلامی همواره به‌دنبال عملی کردن طرح خصمانه خود در زمینه تجزیه ایران است و در این راستا واشنگتن طرح‌های متعددی برای بحران‌سازی در ایران دارد.

حکمرانی فرهنگی ما دچار اختلال شده است

حجت الاسلام رادمرد مطرح کرد: با اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است اما حکمرانی فرهنگی ما چندین دهه است که دچار اختلال شده است. به طور مثال، در ۹۰ نود و سال های اخیر، به جای استانداردسازی فضای مجازی، اجازه دادیم که فضای مجازی غیراستاندارد و پر از فساد و فحشا وارد خانه های مردم شده و سبک زندگی مردم دستخوش تغییرات اساسی شود و بنیان خانواده ها مورد تاخت و تاز سکوهای دشمن قرار گیرد.

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه این روزها ولنگاری، خود مثنوی هفتاد من است، عنوان کرد: اتفاقاتی که در عرصه فرهنگ در حال وقوع است، به نوعی یک استحاله فرهنگی تمام عیار است که این استحاله باید خواب را از چشمان دغدغه مندان دین و انقلاب بگیرد. یکی از منافذ این استحاله شبکه سینمای خانگی است؛ مسئولان امر با کدام نگرش فرهنگی مدیریت می کنند و با چه توجیهی چوب حراج به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی زده اند؟

وی با تاکید بر اینکه با فضایی که فراهم کرده ایم، تیشه به فرهنگ خودمان می زنیم که امید است تدابیر بهتری در این زمینه اتخاذ شود، با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس بیان کرد: وقوع زلزله سهمگین در مراکش و طوفان و سیل در لیبی، به گزارش برخی خبرگزاری ها منجر به قربانی شدن بیش از ۶ هزار نفر و مفقودی حدود هفت هزار نفر شده که به مسلمانان این دو کشور تسلیت عرض می کنیم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22131

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.