• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
امام جمعه ماهدشت:

مسئولین با کار جهادی می توانند ایمان و امید را در جامعه پمپاژ کنند

  • کد خبر : 18322
  • 19 خرداد 1402 - 14:12
مسئولین با کار جهادی می توانند ایمان و امید را در جامعه پمپاژ کنند
امام جمعه ماهدشت گفت: مسئولین با کار جهادی، اولویت قرار دادن شعار سال، نگاه ویژه به خدمت به مردم و اقدامات زیربنایی فرهنگی و اجتماعی می توانند ایمان و امید را در جامعه پمپاژ کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی بی نظیر و سرآمد بودند که مزه بودن با امام معصوم را به ما چشاندند و مسیری که علمای اسلام از میان کلام معصومین استخراج کردند را به یک نظریه همیشگی تبدیل و در میدان عملیاتی کردند؛ این نظریه همان ولایت فقیه بود.

وی عنوان کرد: صبر و استقامت در این مسیر مورد رضایت خداوند متعال است اما یک آسیب هم در این مسیر وجود دارد که آن انفعال است. انفعال یعنی روحیه ضعیف، ناتوان‌پنداری خود، احساس نتوانستن، بن بست در امور و عدم امکان فرج. یأس از رحمت الهی یکی از آثار انفعال به شمار می رود که یکی از گناهان کبیره است. احساس رسیدن به بن بست برای مدیر و مسئول یک مجموعه سم است.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به تلاش دشمن بر ایجاد یاس، ناامیدی، انفعال و بن بست در جامعه افزود: دست ما در مقابل آسیب انفعال باز است و راه مقابله با آن را در نظام جمهوری اسلامی داریم. قرآن کریم راه مقابله‌ با دشمن را به ما نشان می دهد؛ «صبر» و «تقوا». امام راحل این مفاهیم ارزشمند را به ما آموختند و این درس در تاریخ ماند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد مطرح کرد: امام خمینی (ره) نه فقط سرآمد روزگار ما بلکه از سرآمدان تاریخ ایران است هیچ شخص و جریانی قادر به حذف ایشان از حافظه تاریخ یا تحریف موثر، طولانی و ماندگار» ایشان نخواهد بود چراکه خورشید را نمی‌توان پشت ابر پنهان کرد. امام (ره) با دو سلاح صبر و تقوا راه را بر مکر دشمنان بست و با دو عامل ایمان و امید تحولات تاریخی عظیمی را به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه این تحولات در سه سطح کشور، امت اسلامی و جهان بود، بیان کرد: مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) فرمودند: هرکسی و هر مجموعه و جریانی که به ایران، منافع ملی، بهبود اوضاع اقتصادی، پیشرفت کشور و عزت ملی علاقه‌مند است، باید همه سعی خود را در تقویت «ایمان» و «امید» مردم و جامعه به کار گیرد.

امام جمعه ماهدشت اضافه کرد: مخاطبان این سخن در وهله اول مسئولان کشور در سه قوه و بعد مردم هستند. مسئولین با کار جهادی، اولویت قرار دادن شعار سال، نگاه ویژه به خدمت به مردم و اقدامات زیربنایی فرهنگی و اجتماعی می توانند ایمان و امید را در جامعه پمپاژ کنند. موشک فتاح که اخیرا رونمایی شد، نتیجه اقدام، فعالیت و کار جهادی است که به ایمان مردم و افزایش امید کمک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد عنوان کرد: منظور از ایمان، ایمان به خداوند که وعده نصرت مومنین را داده و ایمان به اسلام که معارف دین ما را به سمت خودباوری و تکیه بر توان و دانش خود هدایت می کند است. اسلام فضا را برای ما باز کرده وگرنه حکومت دست نشانده پهلوی که دغدغه ای در این حوزه نداشت و آمریکا اجازه نمی داد وارد این عرصه ها شود.

وی دلیل این موضوع را وجود هزاران مستشار نظامی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: رونمایی از موشک فتاح، امید مردم به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را افزایش و سطح امنیت کشور را ارتقا می دهد، فکر حمله را از دشمنان می گیرد و بازدارندگی ایجاد می کند. سایر اقدامات مسئولین که بر اساس اهداف تعیین شده در اسناد بالادستی ابلاغی از سوی رهبری باشد نیز همین نتیجه را به دنبال دارد.

امام جمعه ماهدشت تصریح کرد: به طور مثال، اقتصاد مقاومتی در مقطعی مطرح شد اما مسئولین نه تنها به آن عمل نکردند، بلکه نسخه بدل آن را هم به وجود آوردند و عملیاتی کردند که هیچ نتیجه ای جز عقب ماندگی برای کشور و ملت نداشت. در خصوص برجام کذایی نیز، اکنون که بوی انتخابات به مشامشان می رسد، در حال مطرح کردن همان فضا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد گفت: صحبت این نیست که ما موافق یا مخالف یک جریان سیاسی حرف می زنیم، بلکه از یک انحراف و تحریف سخن می گوییم که مملو از اندیشه مخرب غربی است که با گلایه های مقام معظم رهبری از اقدامات انجام شده در دهه ۹۰ در حوزه های اقتصادی و سیاست دیپلماسی و نیز آثار برجای مانده از آن دوره در اقتصاد ما، انسان به اشتباه بودن این اندیشه پی می برد.

امام جمعه ماهدشت در پایان سخنان خود تاکید کرد: باید با این نوع انحراف مقابله کرد زیرا این انحراف سلیقه ای نیست که انسان وجود آن را مفید بداند، بلکه یک اندیشه است که تمام اهداف و آرمان های اصیل و بلند ما را موریانه وار هدف قرار می دهد؛ بنابراین باید نسبت به آن روشنگری کرد و هوشیار بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18322

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.