• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس:

ناترازی زیرساخت ها و میزان مصرف برق را چه کسی باید جبران کند؟

  • کد خبر : 19734
  • 21 تیر 1402 - 21:54
ناترازی زیرساخت ها و میزان مصرف برق را چه کسی باید جبران کند؟
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: طی پنج سال اخیر 15 درصد به زیرساخت های برق استان اضافه شده اما مصرف برق 33 درصد افزایش یافته است؛ این ناترازی را چه کسی باید جبران کند؟ ر

به گزارش دیده بان البرز، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان البرز که در سالن شهدای استانداری البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز هجوم وحشیانه عمال رضاخان به مسجد گوهرشاد به جرم دفاع از حجاب و عفاف گفت: وقتی بودجه از سوی دستگاه های اجرایی به مجلس می رسد، کلمه به کلمه بودجه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می گیرد.

وی مطرح کرد: گاهی اوقات با اضافه کردن یک کلمه ظرفیت سازی جدیدی برای دستگاه های مختلف انجام می شود؛ دستگاه های سایر استان ها از این ظرفیت به خوبی استفاده می کنند اما در البرز معمولاً از این گونه ظرفیت ها استفاده نمی شود. در بودجه سال ۱۴۰۲، موضوع ریزگردها و تالاب ها را در بندی اضافه کردیم اما دستگاه ها به این موضوع نپرداخته و نمی پردازند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ظرفیت سازی به نفع استان، خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه البرز و شورای برنامه ریزی مغز متفکر استان محسوب می شود اما این سازمان به جای برنامه و بودجه به محلی برای توزیع بودجه تبدیل می شود، در صورتیکه قرار نیست تنها به این امر پرداخته شود، بلکه باید در این شورا یک برنامه راهبردی برای استان تدوین کنیم.

عباسی خطاب به استاندار البرز مطرح کرد: حدود ۳٫۵ میلیون نفر در استان البرز سکونت دارند که تقریبا ۳٫۷ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما در حوزه برق، این استان ۲٫۴ سهم برق کشور را به خود اختصاص داده است و به عبارتی یک عقب ماندگی در این حوزه وجود دارد و این زیبنده نیست که با قطعی برق، آب استان هم قطع شود.

وی اذعان کرد: یک عقب ماندگی مفرط به دلیل درصد بالای مهاجرت به استان البرز داریم که باید به این بخش توجه ویژه ای شده و زیرساخت های لازم برای این جمعیت فراهم شود. طی پنج سال اخیر ۱۵ درصد به زیرساخت های برق استان اضافه شده اما مصرف برق ۳۳ درصد افزایش یافته است؛ این ناترازی را چه کسی باید جبران کند؟ مجموعه برق استان به فکر این مهم هست یا بی تفاوت از این موضوع عبور می کند؟

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با اضافه شدن جمعیت، شهرک و بارگزاری نهضت ملی مسکن در استان البرز باید زیرساخت های لازم همچون آب، برق، گاز و … نیز فراهم شود. مدیران البرز با میزان رفع مشکلات و آورده‌ای که از وزارتخانه های مربوطه برای استان به ارمغان می آورند، باید ارزیابی شوند، اما مدیران در بیشتر مواقع در این بخش ها کوتاهی کرده اند.

عباسی با تاکید بر ضرورت ظرفیت سازی برای استان در برنامه هفتم خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، بیشترین مشکل در حوزه مدارس با تراکم بالای ۴۰ نفر در استان البرز وجود دارد، بر این اساس، بندی در برنامه هفتم اضافه شد که تا انتهای برنامه هفتم، کلاس با جمعیت بالای ۴۰ نفر در کشور وجود نداشته باشد. نیروگاه شهید منتظر قائم فردیس ۱۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می کند که وزارت نیرو باید این موضوع را اصلاح و تا انتهای برنامه هفتم سیکل نیروگاه هایی که مصرف بی رویه آب دارند، باید تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ تیر ماه به عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است، گفت: اسفند سال ۹۶ مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهایشان فرمودند که حجاب یک حکم شرعی و قانونی است و باید در درجه اول دستگاه های دولتی و حکومتی و مدیران آن ها مراقبت و براساس قانون عمل کنند که براین اساس باید به این تکلیف جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19734

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.