• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین:

«وعده صادق» اقتدار و شجاعت ایران را به رخ جهانیان کشید

  • کد خبر : 28342
  • 29 اردیبهشت 1403 - 14:30
«وعده صادق» اقتدار و شجاعت ایران را به رخ جهانیان کشید
جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فرزندان ایران اسلامی با انجام این عملیات مدرن، بزرگ، گسترده، هوشمندانه و خردمندانه توانستند اراده، اقتدار و شجاعت خود را به رخ جهانیان بکشند و برتری تکنولوژی خود را اثبات کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار سید قاسم قریشی، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین پیش از ظهر شنبه در رویداد جام رسانه امید که در سالن همایش های دانشگاه انقلاب برگزار شد، رسانه را ستون فقرات جهاد تبیین و محور و دریای امیدآفرینی دانست و گفت: اصحاب رسانه افسران میدانی هستند که دشمنان با بکارگیری تمامی ابزارهای شیطانی و تجهیزات مدرن در تلاش هستند با تزریق ناامیدی به جامعه از تلاش و شتاب مردم در کسب موفقیت ها و پیشرفت ها بکاهند.

وی با بیان اینکه همه باید دست به دست هم دهیم و در مقابله با تلاش های شیطانی دشمنان، قدرت ایران را به رخ جهانیان بکشیم، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ بر دو گفتمان حاکم بر جهان غلبه کرد و آنها را به چالش کشید. گفتمان انقلاب اسلامی نویدی برای آزادگانی بود که قصد داشتند از سلطه این قدرت ها که به یغما بردن سرمایه های کشورها برایشان کافی نبود و در به دست آوردن ثروت و آورده برای خود از ملت ها به ویژه در سرزمین های اسلامی حد یقف نمی شناختند، خارج شوند.

سردار قریشی تصریح کرد: استعمار یا استکبار جهانی برای به یغما بردن سرمایه ها و ثروت های ملت ها در دوره جدید به استعمار نوین روی آورده است. غرب به سرکردگی آمریکا فقط به تسلط سیاسی و فرهنگی و بهره اقتصادی اکتفا نمی کرد و درصدد بود هرگونه تحول، پیشرفت و موفقیت را از کشورها سلب و ملت ها را در چنبره خونین تمامیت خواهی استکباری خود اسیر کند که در این راستا با هرگونه تفکر، اندیشه، ابتکار، خلاقیت و اعتماد به نفس کشورها مقابله می کرد و سعی در تحقیر ملت ها داشت.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی این باور را در مردم ایجاد کردند که می توانند زنجیرهای وابستگی را پاره کنند و برای تامین استقلال، آزادی و ساخت و خودکفایی ایران آنها را امیدوار کردند. امام راحل این اعتماد را در مردم ایجاد کردند که می توانند مستقل از این دو قدرت به زندگی خود ادامه دهند و مسیر پیشرفت و ترقی را طی کنند.

وی ادامه داد: در ادامه دشمنان با به راه انداختن جنگ تحمیلی علیه ایران، برای جلوگیری از رشد و ترقی ایران تلاش کردند اما دفاع مقدس نقطه آغازی بود که علیرغم حمایت های همه جانبه کشورهای دنیا از دشمنان و اعمال تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران، ملت ما اراده خود را بر دشمنان تحمیل کنند و برای اولین بار دستاوردی را به دست بیاورند که در رژیم های گذشته سابقه نداشته است.

پیشرفت های نظام باید تبیین شود

سردار قریشی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس علیرغم حمایت های همه جانبه دنیا از صدام، جوانان این مرز و بوم با ایثار، از خودگذشتگی، ابتکار، خلاقیت، تدبیر، توکل به خدا، فرماندهی امام راحل و فرمان پذیری بر علم و تجهیزات شیطانی و برنامه ریزی و تکنولوژی شرق و غرب غلبه و اراده خود را بر دشمنان تحمیل کردند، تا جایی که صدام اعلام کرد: شما امروز بر آنچه خواستید رسیدید.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد: پس از دوران دفاع مقدس، راهبرد اساسی مقام معظم رهبری قدرتمند کردن ایران با اتکا به روحیه جهادی و اعتماد و سرمایه کسب شده توسط جوانان در دوران جنگ تحمیلی بود. دفاع مقدس را می توان به نوعی مدرسه مردم دانست، آنها با امید و اعتمادی که به دست آوردند و نیز هدایت های فرمانده معظم کل قوا، در مسیری گام برداشتند که مورد تحسین دوستان و دشمنان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: رسانه های این مرز و بوم باید موفقیت ها و پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی ایران را در داخل و خارج از کشور بیشتر و بهتر به مردم معرفی کنند، بدین منظور باید پیشرفت ها از زبان نخبگان و تولیدکنندگان بیان شود و اصحاب رسانه با ابتکار، خلاقیت و توانمندی خود آنها را در میان مردم تبیین کنند و از این طریق امید را به جامعه تزریق کنند و بر انگیزه جوانان و دانشمندان بیفزایند.

سردار قریشی مطرح کرد: به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی دشمنی دشمنان با ایران و شدت عمل آنها پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران است. مسئول مرکز راهبردی آمریکا می گوید مشکل ما با ایران بر سر فعالیت های هسته ای نیست، بلکه مشکل ما این است که ایران نشان داده نه فقط بدون حمایت آمریکا بلکه در حال درگیری با آن نیز می تواند به الگویی برای کشورهای اسلامی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: ایران در دوران پهلوی کشوری وابسته در ابعاد مختلف بود اما امروز بر اساس آمار منابع رسمی دنیا رتبه دوم در فناوری سلول های بنیادی، رتبه دوم در ساخت و ساز سد در دنیا، رتبه سوم در فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران، رتبه ششم در فناوری های نانو، رتبه هفتم در رشد امید در زندگی، رتبه دهم در صنعت هواپیمایی و رتبه ششم در قدرت نظامی را دارد و جزو ۱۰ کشور برتر در فناوری نوین فضایی است.

تمام تجهیزات عملیات وعده صادق برگرفته از توان فنی و علمی جوانان ایرانی بود

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: این کشور همچنین در زمینه هوش مصنوعی رتبه چهاردهم، در زمینه تولید علم در جهان رتبه پانزدهم، در زمینه فناوری پرتاب ماهواره رتبه یازدهم و در زمینه هوش مصنوعی رتبه هفتم جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین ایران جزو ۱۳ کشور دارنده چرخه کامل سوخت هسته ای، پنج کشور برتر دنیا در علم ژنتیک، ۱۰ کشور سازنده داروهای بیماری های خاص و چهار کشور برتر در پیوند اعضاست.

سردار قریشی بیان کرد: امروز ایران در حوزه بهداشت و درمان در زمره کشورهای برتر است و موفق شده با کشت سلول های بنیادی جهش فوق العاده ای ایجاد کند و در زمینه پیوند اعضا جزو کشورهای برتر دنیا باشد. در گذشته ایران به واردات ۹۷ درصد داروها وابسته بود اما امروز بیش از ۹۷ درصد داروهای موردنیاز در داخل کشور تولید می شود. همچنین ایران جزو باشگاه های فضایی دنیا و جزو ۶ کشوری است که توانسته این موفقیت را کسب کند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در حوزه زنان نیز قبل از انقلاب اسلامی، ۶ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها از بانوان بودند که امروز این میزان به بیش از ۴۴ درصد رسیده است. در آن زمان تعداد پزشکان متخصص زن در ایران ۵۹۷ نفر بود، در حالیکه امروز بیش از ۶۰ هزار نفر است. همچنین ایران امروز دارای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نویسنده و مولف است، در حالیکه قبل از انقلاب این آمار ۱۰ نفر بود.

به گفته وی، یکی از دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران، عملیات غرورآفرین وعده صادق است که دارای دو بعد بود که یکی از آنها اراده، شجاعت و توانمندی فکری و روحی فرماندهان ما نشات گرفته از هدایت ها و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری و بعد دیگر که بسیار حائز اهمیت بود، جنبه فنی و توانمندی است که جمهوری اسلامی ایران با استفاده از آن قادر به انجام این عملیات شد.

سردار قریشی خاطرنشان کرد: تمام ابزار و تجهیزاتی که جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق از آنها استفاده و شکست مفتضحانه ای را بر رژیم غاصب صهیونیستی تحمیل کرد، برگرفته از توان فنی و علمی جوانان ایران زمین بود. برای انجام این عملیات تفعلی به قرآن کریم زده و با مشاهده آیه «وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ إِسْماعِيلَ إِنَّهُ كانَ صادِقَ الْوَعْدِ وَ كانَ رَسُولًا نَبِيًّا» تصمیم قطعی شد.

وی اظهار کرد: وعده صادق اولین حمله کشور خارجی به رژیم صهیونیستی پس از ۷۰ سال و نکته قابل توجه در این عملیات، داخلی بودن تمامی تجهیزات به کار گرفته شده بود. با تدابیر هوشمندانه و دقیق نیروهای مسلح، مهمترین و حفاظت شده ترین پایگاه های رژیم کودک کش برای این عملیات انتخاب شد و جالب اینجاست که این رژیم و حامیانش از این تصمیم اطلاع داشتند اما نتوانستند هیچ اقدامی انجام دهند.

سردار قریشی گفت: فرزندان ایران اسلامی با انجام این عملیات مدرن، بزرگ، گسترده، هوشمندانه و خردمندانه توانستند اراده، اقتدار و شجاعت خود را به رخ جهانیان بکشند و برتری تکنولوژی خود را اثبات کنند. تحلیل ایران این بود که زمانی را برای این عملیات انتخاب کند که بیشترین ضربه به دشمن وارد شود و بازدارنده باشد که این امر محقق شد و تصاویر ثبت شده از فاصله دور توسط مردم، نشان دهنده اصابت دقیق موشک ها به هدف بود. عملیات وعده صادق ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان های خود، مظلومان و مردمش با کسی شوخی ندارد.

انتهای پیام/

#جام_رسانه_امید
#البرز_قوی
#پیشرفت_ایران
#بسیج_رسانه_البرز

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=28342

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.