• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
امام جمعه ماهدشت اذعان کرد؛

کمبود پایگاه اورژانس و آمبولانس در ماهدشت/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز رسیدگی کند

  • کد خبر : 24175
  • 10 آذر 1402 - 14:45
کمبود پایگاه اورژانس و آمبولانس در ماهدشت/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز رسیدگی کند
امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه به دلیل کمبود آمبولانس و پایگاه اورژانس با اشکال بزرگ و قابل اعتنایی مواجه شده ایم، گفت: در راشته پایگاه هست اما آمبولانس ندارد و در شهرک پیام هم پایگاه اورژانس نیست که از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز تقاضا داریم نسبت به این مهم توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت: در فرهنگ شیعه، «فدک» نمادی از یک معنای بزرگ است که هرگز در محدوده یک قطعه زمین نمی‌گنجد و همین معنا، رمزی است که سطح تقابل را از یک مبارزه سطحی و محدود، به مبارزه تاریخی حق و باطل تعمیق بخشیده است.

وی هدف قیام حضرت صدیقه طاهره (س) را از بین بردن جاهلیت ثانی دانست و مطرح کرد: همچنان‌که جهل‌ستیزی از مهم‌ترین اهداف عاشوراست، از طرفی فاجعه عاشورا، ریشه در جهل مردم داشت. حضرت زهرا (س) با دیده تیز و حقیقت بین خویش می دیدند که راهی که مسلمانان در پیش گرفته و زاویه ای که با حق ایجاد کرده اند، پایانی جز کفر و شرک نخواهد داشت.

امام جمعه ماهدشت عنوان کرد: باید به این فکر کرد که چرا کار مسلمانانی که در رکاب پیامبر (ص) بودند، جز اندکی همچون سلمان، ابوذر و مقداد، به جایی رسید که حضرت صدیقه طاهره (س) آن ها را توبیخ کرد؟ ما هم اگر به حکم خدا بی‌اعتنا باشیم و مبانی دیگری را جایگزین اصول الهی کنیم و بخواهیم از حق فاصله بگیریم، باید منتظر چنین سرنوشتی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد افزود: انسانی که از حق زاویه می‌گیرد، در آغاز چندان فاصله‌ای با مسیر حق ندارد اما هرچه پیش می‌رود این فاصله بیشتر و بیشتر می‌شود. پس از رحلت رسول خدا (ص) مسلمانان از ولی فاصله گرفتند و همین فاصله، آنان را به جاده باطل سوق داد. عاقبت همین مسلمانان به آنجا رسید که در سرزمین کربلا آن جنایت بزرگ را مرتکب شدند.

وی دور نشدن از محور ولایت را درس بزرگ حضرت زهرا (س) دانست و با اشاره به سالروز شهادت عالم جلیل القدر آیت الله مدرس که به نام روز مجلس نامگذاری شده است، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مجلس باید بتواند در مقابل زورگویی ها و زیاده خواهی ها و مرعوب کردن ها و تطمیع کردن های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملت را محاسبه کند و به دنبال آن ها برود.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: خصوصیت بارز مدرس این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگرى در او اثر نمی‌كرد. زمانی که على‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آنچنان متشنّج كرده بودند و علیه وی شعار می دادند، او ایستاد و حرف خود را زد و در راه حق ثابت قدم بود و کار را پیش می برد. ضرر نماینده غیرانقلابى و ناصالح براى كشور بسیار زیاد است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین رادمرد، مجلس شوراى اسلامى، به تعبیری، حسّاس‌ترین و مؤثّرترین نهاد قانونى كشور است. اگر نماینده‌اى بى‌علاقه به انقلاب، كشور و قانون اساسى به مجلس راه پیدا كند كه مصالح این كشور برایش مهم نباشد و دشمنى‌هاى استكبار جهانى را نفهمد، مجلس، ملت و كشور را هم خراب می كند، پس به درد نمی خورد.

وی ادامه داد: اگر نماینده‌اى بر سر كار بیاید كه قبل از ورود به مجلس، خود را وام‌دار دیگران كرده و مجبور باشد در مجلس وام آن ها را ادا كند، نان هایى به قرض گرفته باشد و بخواهد به مجلس كه رفت، قرض خود را ادا كند و همچنین از مسائل كشور درك لازم را نداشته و فاقد هوشمندى، آگاهى، سواد و معرفت لازم باشد به درد نمی خورد.

امام جمعه ماهدشت «تدین»، «كارآمدى»، «دلسوزى» و «شجاعت» را چهار شرط اصلی نماینده مجلس تراز دانست و با تاکید بر ضرورت توجه آحاد مردم به آن ها اذعان کرد: کسی که می خواهد کاندید شود نیز باید این شرایط را مد نظر داشته باشد. مجلس فعلی مدالی ارزشمند از رهبر معظم انقلاب دریافت کرد و آن مجلس انقلابی بود؛ باید در ماه های پایانی کار را دوچندان ببینند و از تلاش شبانه روزی نایستند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تاکید و اظهار کرد: ۱۶ آذر ماه روز دانشجوست. رهبر معظم انقلاب می فرمایند که در این نظام مردمى، دانشجویان كه طبقه‌ پیشرو، پیشاهنگ، زبده و بانشاط پیكره‌ اجتماع هستند، باید در سازندگى آینده و ترسیم حركت عمومى جامعه، بیش از جاهاى دیگر نقش و اثر داشته باشند.

وی افزود: این تأثیر، با دو عاملى كه باید در كنار هم باشند، تحقق پیدا می‌كند. عامل اول، درس، علم و تحصیل است تا نام دانشگاه و دانشجو و استاد و معلم معنا پیدا كند و امیدهایى كه براى آینده‌ كشور ترسیم می شود، پوچ و واهى و باطل نباشد. جوان ها باید خوب درس بخوانند و اساتید هم باید آن ها را تربیت و آینده‌ علمى و عملى كشور را تأمین و تضمین كنند.

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: در كنار تحصیل، نقش تحقیقات، نقش فوق‌العاده مهمى است كه باید مسئولان به آن بپردازند. عامل دوم، جهت فكرى و سیاسى و انقلابى دانشگاه است؛ آن چیزی كه به علم هم جان و روح و جهت خواهد داد. دشمن در دانشجویان طمع می کند چون قشر تاثیرگذار جامعه هستند فلذا باید با حفظ معنویت و بصیرت مراقبت کنند تا در دام دشمنان نیفتند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با بیان اینکه دشمن آسیب هایی زده اما با جهاد تبیین مسئله حل می شود، البته اگر ما احساس وظیفه و اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود آمبولانس و پایگاه اورژانس با اشکال بزرگ و قابل اعتنایی مواجه شده ایم. اینکه مردم گزارش می دهند اما اورژانس با ۳۰ الی ۵۰ دقیقه تاخیر می رسد، موجب ایجاد مشکلات بسیاری شده است.

وی عنوان کرد: در راشته پایگاه هست اما آمبولانس ندارد و در شهرک پیام هم پایگاه اورژانس نیست. در جلسه با استاندار البرز نیز این موضوع بیان شد و وی دستور داد که از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز تقاضا داریم نسبت به این مهم توجه ویژه ای داشته باشد. از تلاش های ویژه و تحقق صحبت های وی تشکر می کنم و امیدوارم که این دغدغه نیز از بین برود و خدمات اورژانس از لحاظ کمی و کیفی در ماهدشت ارتقا یابد.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: بر اساس آنچه اطلاع دادند، هفته آینده در صورت عدم تغییر در برنامه شاهد سفر دوم رئیس جمهور به استان البرز خواهیم بود که امیدواریم در این سفر دغدغه ها و مشکلات اصلی و زیرساختی ماهدشت حل مورد توجه ویژه قرار گیرد و حل شود. از مردم عزیز هم می خواهیم در مراسم عمومی که به این مناسبت برگزار خواهد شد، حضور فعالانه و باشکوهی داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=24175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.