• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
8
مدیرکل بنیاد شهید استان البرز:

یادواره شهید ولی‌الله فلاحی در کرج برگزار می‌شود

  • کد خبر : 22979
  • 20 مهر 1402 - 12:04
یادواره شهید ولی‌الله فلاحی در کرج برگزار می‌شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: اولین یادواره شهید ولی الله فلاحی، آبان سال جاری با حضور مسئولین ارشد کشوری در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان البرز، نخستین جلسه ستاد یادواره شهید ولی‌الله فلاحی از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و نمایندگانی از ارتش، ادارات صداوسیما، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سایر ارگان‌ها در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد.

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با تاکید بر اینکه مجاهدت‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس باید برجسته و دیده شود، گفت: ما در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم. معمولاً در طول تاریخ همه اقوام و ملت‌ها با قهرمانان خود شناخته می‌شوند و با پرداختن به ابعاد شخصیتی آنان مسیر خود در زندگی را بر اساس اسوه، الگو و رفتار آن قهرمان طی می‌کنند.

وی شهدا را قهرمانان نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: در تاریخ همیشه افرادی در سرنوشت فرهنگی، اجتماعی و علمی ملت‌ها تاثیرگذار بودند، در کشور ما نیز با توجه به بروز و ظهور یک انقلاب ارزشی، کسانی مانند شهید فلاحی بودند که علیرغم جو حاکم بر کشور با مجاهدت‌های خود سرنوشت این کشور را رقم زدند، آن‌هم در دورانی که انقلاب ما نوپا بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: ما حکومتی را ساقط کرده بودیم که پایه‌های اصلی آن بر نظامی‌گری و ارتش و سازمان‌های امنیتی بود و همه تلاش‌های ضدانقلاب و معاندین بر این بود تا این کشور را تجزیه و ارتش را از صحنه خارج کنند. در این برهه ارتش با رهبری حکیمانه امام راحل با مجاهدت شهدایی همچون شهید فلاحی مأموریت خود را در انقلاب به خوبی به‌عنوان یک ارتش مردمی ادا کرد.

رستمیان مطرح کرد: استان البرز افتخار وجود شخصیت‌های بزرگی همچون شهید طالقانی، اولین شهید انقلاب شهید ادیبی و شهید فلاحی در خود را دارد که سرمایه‌های اجتماعی و شخصیت‌های بزرگ این کشور هستند و باید به ابعاد زندگی و شخصیتی آن ها بیشتر پرداخته شود اما نتوانستیم آن‌طور که باید این شهدا را به‌عنوان یک اسطوره و سرمایه اجتماعی به نسل جوان جامعه معرفی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های تبلیغی و ترویجی در این راستا و با اشاره به مصوبه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت البرز مبنی بر برگزاری یادواره شهید فلاحی، عنوان کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عالی‌ترین شورای تصمیم‌گیری در حوزه تمامی یادواره‌ها و مراسمات در استان است که باید در خصوص آن در این جلسه تصمیم‌گیری صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اضافه کرد: لذا برگزاری این مراسم از مصوبات این جلسه است و همه باید پای‌کار باشند تا مراسمی در شان این شهید والامقام در استان برگزار شود. این مراسم آبان سال جاری با حضور مسئولین ارشد کشوری در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار خواهد شد.

رستمیان بیان کرد: استان البرز ظرفیت برگزاری این مراسم را دارد و بنیاد شهید هم به‌عنوان یکی از متولیان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور خود را مسئول می داند و با تمام ظرفیت پای‌کار برگزاری این مراسم است. امیدواریم این جلسه منتهی به یک نتیجه ارزشمند شود برای اینکه توانسته باشیم در راستای ترویج ابعاد شخصیتی این شهید والامقام که متعلق به استان البرز است کاری اثرگذار انجام دهیم.

سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز تاثیرگذاری برگزاری یادواره‌های شهدا بر نسل جوان جامعه را امری مهم برشمرد و گفت: در برگزاری چنین مراسمی باید با برنامه‌ریزی به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم افراد جامعه علی‌الخصوص جوانان را جذب کنیم. جریان سازی فرهنگ ایثار و شهادت از طریق صداوسیما بسیار حائز اهمیت است و با تولید محتوا می‌توان اثرگذاری این مراسم را بیشتر کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم کار بسیار ارزشمندی است که هر کس باید به سهم خود گامی در راستای برگزاری آن بردارد. استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه، تابلوهای تبلیغاتی و تلویزیون های شهری از جمله ظرفیت‌هایی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در راستای برگزاری این مراسم بکار خواهد بست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22979

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.