• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

آغاز به کار ۱۹ قاضی در دستگاه قضایی استان البرز

  • کد خبر : 21152
  • 19 مرداد 1402 - 14:02
آغاز به کار ۱۹ قاضی در دستگاه قضایی استان البرز
طی مراسمی 19 کارآموز قضایی پنجمین دوره کارآموزی دادگستری استان البرز پس از آئین تحلیف، آغاز به کار کردند.

به گزارش دیده بان البرز، آیین تحلیف ۱۹ نفر از کارآموزان قضایی مرکز آموزش دادگستری کل استان البرز که دوره آموزشی و تمامی پودمان‌ها و آزمون جامع پايان دوره را با موفقیت به پایان رسانده اند، در دادگستری کل استان البرز برگزار شد.

در این مراسم حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز به ذکر برخی توصیه‌ها نسبت به قضات جوان پرداخت و آن‌‌ها را امیدهای آینده دستگاه قضایی خواند و گفت: روایات و احادیث متعددی در خصوص شان و جایگاه قضاوت وجود دارد که همگی موید منزلت رفیع منصب قضا در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به احادیثی از پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، حضرت امیرالمومنین (ع) و امام صادق (ع) که توصیه به قضاوت به حق داشته و بهترین مردم و خلق را قضاوت کنندکان به حق در بین مردم می‌دانند، متذکر شد: در مجموع آنچه همه ما به عنوان قاضی ماموریت به انجام آن داریم، قضاوت به حق است.

رئیس کل دادگستری استان البرز قضاوت بر اساس قوانین و مقررات را مصداق «قضاوت به حق» برشمرد و تصریح کرد: عمل به قانون توصیه به همه قضات است؛ هر زمان به قانون عمل کردید مطمئن باشید که در پیشگاه الهی و وجدان خود از نظر شرعی و قانونی عذر موجه دارید.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه و توصیه‌های رئیس عدلیه همواره باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب به مسئولان قضائی تاکید کردند، برخورد نامناسب با مردم و اصحاب پرونده حتی اگر رای به نفع آن ها هم باشد، آن فرد را دلشکسته می‌کند.

وی با بیان اینکه چه بسا قضاوت‌های به حقی که داریم اما اگر توام با رفتار در شان مردم نباشد برای مراجعان پذیرفتنی نیست، حفظ سلامت و خود مراقبتی را به قضات توصیه کرد و مسئولیت خطیر آن‌ها را در این مسیر یادآور شد.

در این مراسم که با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان، رئیس حفاظت و اطلاعات و مسئول ارزشیابی قضات دادگستری کل استان البرز برگزار شد، ۱۹ نفر از پذیرفته شدگان پنجمین دوره کارآموزی قضایی البرز که با موفقیت آزمون‌ها را گذرانده بودند تحلیف به جا آورده و رسما کار خود را به عنوان قاضی در دستگاه قضایی آغاز کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21152

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.