• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7

آغاز ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی

  • کد خبر : 4884
  • 22 فروردین 1400 - 11:31
آغاز ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی از روز گذشته در استان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از آغاز ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی از روز گذشته در استان خبر داد و گفت: مطابق دستورالعمل ارسالی از وزارت آموزش و پرورش، آزمون ورودی دبیرستان های نمونه دولتی دوره دوم متوسطه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰راس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۸ تیرماه سال جاری به صورت هم زمان در سراسر کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون ورودی پایه دهم می توانند بر­ای ثبت نام از روز شنبه تا روز سه شنبه ۳۱ فروردین جاری از طریق سامانه ثبت نامی به نشانیhttp://azmoon.albmedu.ir  مراجعه کنند افزود: تمامی فرایند ثبت نام در سامانه توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل در این خصوص مسئولیتی بر عهده نخواهند داشت. تمامی دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی  ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

قاسمی خاطرنشان کرد: شرط پذیرش در مدارس نمونه دولتی، کسب حداقل معدل کتبی « ۱۷» در ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم سال تحصیلی است و پذیرش نهایی دانش آموزان در مدارس دوره دوم متوسطه نمونه دولتی در رشته های (ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی) منوط به کسب شرایط احراز رشته مطابق آئین نامه هدایت تحصیلی در خرداد ماه خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: انتقال دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه حتی در صورت دارا بودن امتیاز کف قبولی و ظرفیت پذیرش در مدرسه مقصد در همان  شهرستان در سال اول قبولی، ممنوع می باشد.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید پس از ورود به سامانه ثبت نام نمونه برگ تقاضانامه را تکمیل کنند گفت: هر داوطلب صرفا می تواند یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند؛ لازم به ذکر است پس از انتحاب رشته مورد  تقاضا در برگه ثبت نام، امکان تغییر به سایر رشته ها میسر وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان با اشاره به اینکه کارت ورود به جلسه آزمون، سه روز قبل از تاریخ برگزاری از طریق سامانه azmoon.albmedu.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد یادآور شد: هزینه ثبت نام در آزمون ورودی ۳۰ هزار تومان است که صرفا از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت نام، قابل پرداخت است.

گفتنی است داوطلبانی که زمان ثبت نام اطلاعات مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگری (صرفا فرزندان ایثارگران) را تکمیل کرده اند، پس از قبولی آن ها اطلاعات بارگذاری شده از طریق سامانه بنیاد شهید بررسی و در صورت مغایرت، قبولی آن ها لغو می شود.

شایان ذکر است، مطابق با تبصره یک ماده ۱۱ دستورالعمل اجرایی مدارس نمونه دولتی پذیرش دانش آموزان در آزمون ورودی دبیرستان های دوره دوم متوسطه در رشته های نظری بر اساس میانگین امتیازات کل آزمون ورودی و معدل کتبی ارزشیابی نوبت دوم پایه نهم به نسبت مساوی (۵۰ درصد امتیاز کل آزمون ورودی و ۵۰ درصد معدل کتبی ارزشیابی نوبت دوم پایه نهم ) خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=4884

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.