• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
در راستای اجرای طرح نذر مهارتی؛

آموزش رایگان افراد دارای معلولیت در البرز کلید خورد

  • کد خبر : 15541
  • 19 فروردین 1402 - 10:59
آموزش رایگان افراد دارای معلولیت در البرز کلید خورد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: در راستای ارتقای مهارت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت و اعضای خانواده آنان، ارائه آموزش رایگان فنی و حرفه ای به این افراد در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: افراد دارای معلولیت، به واسطه نداشتن مهارت‌های حرفه‌ای، مددجویی و عدم تامین منابع مالی برای امرار معاش و گذران زندگی خود و اعضای خانواده، بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض انواع آسیب‌های فردی و اجتماعی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و در راستای اجرای طرح نذر مهارتی، با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه مهارت آموزی افراد دارای معلولیت معرفی شده از اداره کل بهزیستی استان، از ظرفیت ها و پتانسیل های آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان در جهت ارتقای توان مهارتی افراد مذکور بهره خواهیم برد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با بیان اینکه این مهارت آموزی ها به صورت رایگان خواهد بود، اذعان کرد: در این راستا، مشوق هایی از طریق ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزا به آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان البرز که در این طرح مشارکت دارند، در نظر گرفته شده است.

غفاری تصریح کرد: افراد دارای معلولیت، از هوش و ذکاوت بسیار بالایی برخوردار هستند و به‌ عنوان «سفیران مهارتی» الگویی برای سایر افراد محسوب و با غلبه بر محدودیت‌هایی خود، بسیار کارآمد ظاهر می‌شوند و می توانند فردی مفید و موثر در جامعه خود باشند.

وی با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای کلید توانمندسازی و توانبخشی شغلی و حرفه ای افراد دارای معلولیت است، گفت: در حقیقت کسب مهارت های متناسب با شرایط گروه هدف سازمان بهزیستی در ایجاد و پایداری اشتغال، حائز اهمیت بوده و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تاکنون بیش از یکصد استاندارد آموزشی و مهارتی ویژه این افراد تدوین کرده که نقش بسزایی در اشتغال آنان ایفا می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=15541

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.