• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6
همزمان با تاسوعای حسینی؛

آیین باشکوه «یوم العباس» در کرج برگزار می‌شود

  • کد خبر : 8700
  • 11 مرداد 1401 - 14:25
آیین باشکوه «یوم العباس» در کرج برگزار می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از برگزاری آیین یوم العباس همزمان با تاسوعای حسینی در مرکز استان البرز خبر داد و گفت: در این آیین 60 موکب در حوزه های مختلف فرهنگی، اطعام، مرثیه سرایی و ... فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، صبح امروز در حاشیه جلسه شئونات مذهبی استان البرز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین (ع)، گفت: زائرین و عزاداران امام حسین (ع) مورد توجه و نگاه خاص آن حضرت قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و قدردانی ایشان از برگزاری مراسم مردمی و باشکوه عید غدیر، بیان کرد: در نظر داریم آیین یوم العباس را با حضور حداکثری مردم در استان البرز برگزار و از ظرفیت های اقوام نیز در این تجمع استفاده کنیم. این مراسم همزمان با روز تاسوعا از چهارراه هفت تیر کرج آغاز می شود و تا میدان بلال و آستان مقدس امامزاده حسن (ع) ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به راه اندازی و برپایی ۶۰ موکب که صاحبان آن ها از هیئت های شناسنامه دار هستند، مطرح کرد: در این مسیر موکب های هیئات قومیت‌های مختلف، اطعام، مرثیه سرایی، تعزیه خوانی، بانوان، عفاف و حجاب، سه ساله ها، شیرخوارگان، هنرمندان و… ایفای نقش خواهند کرد.

ولایی برحق با اشاره به حضور اتباع در این برنامه از حضور پلیس راهور، پلیس امنیت و نیروی انتظامی جهت تامین امنیت و ایجاد آرامش در طول مسیر خبر داد و ضمن دعوت از عموم مردم از اصحاب رسانه خواست در انتشار این خبر همکاری کنند و در ایجاد موقعیت‌های پررنگ فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8700

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.