• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز:

اجرای طرح تابستانه مهارت در استان البرز آغاز شد

  • کد خبر : 19266
  • 11 تیر 1402 - 3:30
اجرای طرح تابستانه مهارت در استان البرز آغاز شد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از آغاز اجرای طرح تابستانه مهارت در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از آغاز اجرای طرح تابستانه مهارت در این استان همزمان با سراسر کشور در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان بسیج سازندگی، صداوسیما و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد.

وی عنوان کرد: این طرح با هدف بهره مندی از ظرفیت های متقابل سازمان های متولی در جهت افزایش مهارت آموزی، عدالت آموزشی، توانمندسازی اقتصادی، سرمایه گذاری علمی، غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان، توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات به گروه های مخاطب با تأکید بر دانش آموزان کم بضاعت، اجرا می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز مطرح کرد: در این طرح، آموزش های مهارتی به صورت رایگان به دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ارائه می شود که از سنین ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت آموز و ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز این آموزش ها را در قالب دوره های آموزشی ۶۹ تا ۱۲۰ ساعته فرا می گیرند.

غفاری ایام تابستان و غنی سازی اوقات فراغت ‌دانش‌آموزان را فرصت مغتنمی برای ارائه ‌آموزش‌های کسب و کار متناسب با نیاز بازار کار به منظور ارتقای توانمندی‌های مهارتی منطبق با ویژگی‌های فردی پس از استعدادسنجی و رغبت سنجی جهت انتخاب آینده شغلی عنوان کرد.

گفتنی‌است ایجاد زمینه‌های مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی بازماندگان از تحصیل (موضوع جامعه هدف تفاهم‌نامه)، استعدادسنجی، رغبت‌سنجی، سنجش تیپ شخصیتی و تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی و معرفی ظرفیت‌های اشتغال موجود در جامعه، مشاغل آینده و آینده مشاغل، آموزش مهارت‌های نرم و مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای از دیگر اهداف طرح تابستانه مهارت هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19266

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.