• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
از ابتدای سال گذشته تاکنون انجام شد؛

احداث و بهسازی ۱۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی البرز

  • کد خبر : 23216
  • 29 مهر 1402 - 14:35
احداث و بهسازی ۱۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی البرز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون 115 کیلومتر از راه‌های روستایی استان با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان احداث، بهسازی و روکش آسفالت شده است.

به گزارش دیده بان البرز، علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اینکه در این استان ۹۹۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۸۹۵ کیلومتر آن آسفالته است، گفت: طول راه‌های اصلی، شریانی، بزرگراهی و آزادراهی استان در مجموع ۴۱۰ کیلومتر و طول راه‌های روستایی البرز تقریبا دو برابر این رقم است.

وی عنوان کرد: از میان ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۲۴۸ روستا دارای راه آسفالته است و در حال حاضر ۹۸ درصد از جمعیت روستایی البرز از نعمت آسفالت بهره‌مند هستند. از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان البرز احداث، بهسازی و روکش آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با بیان اینکه این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اجرا شده اند، افزود: با اجرای آن ها، ۱۲ کیلومتر از راه‌های روستایی کرج، هفت کیلومتر از راه‌های روستایی چهارباغ، ۳۳٫۵ کیلومتر از راه‌های روستایی ساوجبلاغ و پنج کیلومتر راه روستایی در اشتهارد، احداث، بهسازی یا روکش آسفالت شده اند.

زندی فر از احداث، بهسازی یا روکش آسفالت ۲۱ کیلومتر از راه‌های روستایی نظرآباد و ۳۶٫۵ کیلومتر از راه‌های روستایی طالقان نیز خبر داد و بر اهمیت راه‌های روستایی به عنوان یکی از مهم ترین زیرساخت‌های توسعه هر استان تاکید کرد و گفت: احداث و آسفالت راه های روستایی و سهولت خدمات رسانی ارگان ها موجب رونق اقتصاد روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آن ها به شهرها می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=23216

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.