• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
نماینده مردم کرج در مجلس:

ارسال گزارش تحقیق عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه

  • کد خبر : 27541
  • 04 اردیبهشت 1403 - 22:26
ارسال گزارش تحقیق عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی از ارسال گزارش تحقیق و تفحص در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرج در مجلس، علیرضا عباسی رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات، از موافقت نمایندگان مجلس با ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهادکشاورزی در خصوص عملکرد این سازمان در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن، به قوه قضاییه خبر داد.

وی توضیح داد: در جلسه علنی امروز، گزارش کمیسیون کشاورزی در خصوص تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۴ آئین نامه داخلی مجلس در دستورکار قرار گرفت و با موافقت ۱۶۷ نفر از وکلای ملت به قوه قضائیه ارجاع شد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجا که سازمان حفظ نباتات با ایمنی غذایی و سلامت مردم و ایجاد بیماری‌هایی مانند سرطان، ناباروری، جهش‌های ژنتیکی، نقص جنین، مشکلات تنفسی به صورت مستقیم و غیرمستقيم ارتباط دارد این تحقیق تفحص در دستور کار قرار گرفت.

عباسی ادامه داد: تخلفات متعددی از جمله تخصیص و تأمین ارز ترجیحی، واردات سموم ممنوعه و تقلبی، صدور مجوزها و تایید سموم زیستی و قرنطینه‌های گیاهی احصا شد که جهت برطرف کردن و جلوگیری از تکرار آنها اصلاح قانون حفظ نباتات کشور مصوب سال ۱۳۴۶ ضروری است. قطعاً بدون این تغییرات و تحولات اساسی، استمرار وضعیت گذشته و فعلی، بر وخامت بیشتر به ویژه در افزایش امراض انسانی و به تبع آن افزایش هزینه‌های درمانی جامعه خواهد افزود.

گفتنی است این گزارش با ۱۶۷ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ رأی مأخوذه، به قوه قضاییه ارجاع شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=27541

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.