• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خبر داد؛

استان البرز، پایلوت اجرای طرح بهره مندی خبرنگاران و ورزشکاران از بیمه اجتماعی

  • کد خبر : 8016
  • 18 خرداد 1401 - 17:08
استان البرز، پایلوت اجرای طرح بهره مندی خبرنگاران و ورزشکاران از بیمه اجتماعی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: استان البرز به واسطه نزدیکی به پایتخت و برخورداری از ظرفیت های بسیار، پایلوت اجرای طرح بهره مندی اصحاب رسانه، ورزشکاران و اهالی فرهنگ و هنر از بیمه اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز امروز در آئین رونمایی از بیمه اجتماعی ورزشکاران، اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر که در سالن همایش های مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد، گفت: سال هاست که مسئله بیمه، دغدغه اقشار زحمتکش خبرنگاران و ورزشکاران است که پس از پیگیری های فراوان، بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، چتر حمایتی تأمین اجتماعی بر سر این افراد نیز قرار گرفت.

وی مطرح کرد: استان البرز به واسطه نزدیکی به پایتخت و برخورداری از ظرفیت های بسیار، پایلوت اجرای این طرح قرار گرفت تا بتوانیم خدمات مربوط به این حوزه را به تمام بخش های کشور تسری دهیم. بیمه ای به عنوان سبد خدمت رسان این اقشار تعریف شده، باید به درستی به جامعه معرفی و نوع خدمت رسانی و مبالغ پرداختی به عنوان حق بیمه مشخص شود.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز تأکید کرد: برای بهره مندی همه اقشار جامعه از بیمه، باید همه ظرفیت های دولتی در کنار یکدیگر قرار گیرند و سپس، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، فرآیند مربوط به این امر را به جامعه معرفی کنند. اکنون افراد مورد تأیید در بخش رسانه، ورزش و فرهنگ و هنر می توانند از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان البرز بهره مند شوند.

دارایی، موضوع مسکن را یکی دیگر از دغدغه های مهم اقشار مختلف دانست و بیان کرد: پیگیری های لازم در حال انجام است تا در مراحل بعدی، اقشار مذکور از مزایای تعاونی مسکن نیز بهره مند شوند. در این راستا به همه سازمان ها و مجموعه ها اعلام شده که تعاونی های مسکن را راه اندازی کنند و موضوع نهضت ملی مسکن را در دستور کار قرار دهند.

وی ضمن اعلام آمادگی برای راه اندازی تعاونی های مسکن عنوان کرد: این موضوع نیز از جمله بسته های خدمت رسانی است که می تواند به این اقشار تعلق گیرد. از اداره کل ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می کنیم اقدامات لازم را برای اهالی فرهنگ و هنر، ورزشکاران و اصحاب رسانه که شرکای اجتماعی مجموعه های مذکور هستند، انجام دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه در گام بعدی، مسائل معیشتی این افراد باید مورد پیگیری قرار گیرد، ضمن قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه در اطلاع رسانی این خدمات به مردم اظهار کرد: اتحادی که میان ادارات و مجموعه های استان البرز وجود دارد، قابل تحسین است؛ مسئولین به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند.

دارایی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به ایجاد مشاغل خانگی بیان کرد: رسالت اصلی اصحاب رسانه و ورزشکاران، نافی این نیست که تولیدکننده یک شغل خانگی باشند. بستر لازم برای ایجاد این مشاغل مهیاست و همه می توانند با بهره گیری از تسهیلاتی که ارائه می شود، تولیدکننده مشاغل خانگی باشند. حتی در صورت عدم مهارت کافی، آموزش های لازم به افراد ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع تاکنون مغفول مانده بود، مطرح کرد: ما باید مردم را به تولید مشاغل خانگی تشویق و این موضوع را به آن ها معرفی کنیم زیرا بسیاری از افراد از چنین موضوعی اطلاع ندارند. از رسانه ها نیز درخواست می کنیم در این راستا یاری رسان ما باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.