• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5
مدیرکل صمت استان البرز:

استان البرز از واردکننده به صادرکننده پوشاک تبدیل شده است

  • کد خبر : 23342
  • 01 آبان 1402 - 16:41
استان البرز از واردکننده به صادرکننده پوشاک تبدیل شده است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: امروز با تلاش صنعتگران موفق و ارزشمند این استان و ایجاد بازارهای جدید صادراتی، موفق شدیم از واردکننده به صادرکننده پوشاک تبدیل شویم.

به گزارش دیده بان البرز، محمد انصاری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در مراسم روز ملی صادرات که با حضور وزیر صمت برگزار شد، گفت: از مجموع ۵۱ واحد صادراتی ممتاز و نمونه ملی، پنج واحد از استان البرز بود که تقریباً ۱۰ درصد صادرکنندگان ممتاز و نمونه ملی را شامل می شود. در مقایسه با سهم پنج درصدی سال گذشته البرز، این امر نشان دهنده رشد تعداد واحدهای صادراتي و رونق صنعت در استان است.

وی مطرح کرد: در مراسم روز ملی صادرات امسال شرکت‌ سیناژن در حوزه تولیدات دارویی و گروه مپنا در بخش خدمات فنی و مهندسی حائز جایگاه صادرکننده ممتاز کشوری شدند و شرکت های آریوژن و پیشتاز طب زمان در حوزه تولیدات فناورانه و نساجی ستاره روشَن آسیا در حوزه پوشاک به عنوان واحدهای نمونه ملی صادراتی مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز عنوان کرد: واحدهای فوق، یک نمونه آماری از صادرات استان به لحاظ نوع تولیدات بوده و عموماً در حوزه دارو و تولیدات فناورانه فعال هستند و طبعاً ارزش کالاهای صادراتی آن ها در مسیر توسعه صنعتی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

انصاری اضافه کرد: مورد ویژه در واحدهای صادرکننده نمونه ملی که امسال از استان البرز مورد تجلیل قرار گرفت شرکت نساجی آسیا بود که در حوزه پوشاک فعال است. این نکته نباید فراموش شود که کشور ما تا یکی دو سال گذشته به عنوان وارد کننده این کالا و استان ما به عنوان یکی مهم ترین باراندازهای پوشاک قاچاق مورد توجه بودند.

وی گفت: اما امروز با تلاش صنعتگران موفق و ارزشمند این استان و ایجاد بازارهای جدید صادراتی، موفق شدیم از واردکننده به صادرکننده پوشاک تبدیل شویم که این جای تبریک و دست مریزاد دارد. باید این روند را حفظ و برای ارتقای موقعیت کنونی تلاش کنیم، در همین راستا احیای جلسات توسعه صادرات غیر نفتی استان در دستور کار قرار گرفته و جلسات مستمر کمیته پایش تجارت خارجی مجدداً در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=23342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.