• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
دبیر شورای اسلامی کرج خواستار شد؛

استفاده از ظرفیت ها برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه

  • کد خبر : 11545
  • 23 آبان 1401 - 12:49
استفاده از ظرفیت ها برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه
دبیر شورای اسلامی شهر کرج، خواستار اهتمام جدی مدیریت شهری و دستگاه های ذیربط برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی شد و گفت: باید از همه ظرفیت‌ ها برای افزایش مشارکت مردمی در این حوزه استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، فاطمه منعمی، دبیر شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: سیاستگذاری برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه، موجب مصون سازی و کاهش آسیب های اجتماعی می شود،

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه را باید از سنین کودکی در فرزندان نهادینه کنیم توضیح داد: لازم است در این زمینه از ظرفیت مادران استفاده شود. چند سالی است فرهنگ هدیه دادن کتاب در جامعه کمرنگ شده که با ریشه ‌یابی دلایل این روند باید برای احیا و نهادینه ‌کردن این فرهنگ برنامه‌ریزی شود.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج در خصوص راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: فاصله گرفتن از فضای مجازی، حضور فعالان عرصه کتاب در گروه‌های مختلف اجتماعی، مذهبی، ورزشی و …، استفاده از ظرفیت خیرین و همکاری دستگاه های ذیربط و استفاده از ظرفیت کانون‌های پرورش فکری مهم ترین این راهکارها هستند.

منعمی خواستار اهتمام جدی مدیریت شهری و دستگاه های ذیربط برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی شد و بیان کرد: مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌های ذیربط در امر توسعه کتابخوانی در جامعه بسیار موثر است و باید از همه ظرفیت‌ ها برای افزایش مشارکت مردمی در این حوزه استفاده شود.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به سه کتابخانه متعلق به شهرداری کرج تاکید کرد: امکان دسترسی عمومی به کتاب به ‌منظور نهادینه کردن و ترویج فرهنگ کتابخوانی باید یکی از اولویت‌های شهرداری باشد و این مهم نسبت به جمعیت محلات نیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=11545

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.