• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6

استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در بازاجتماعی شدن زندانیان

  • کد خبر : 6033
  • 19 تیر 1400 - 21:38
استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در بازاجتماعی شدن زندانیان
مدیرکل زندان های استان البرز گفت: به منظور انجام امور فرهنگی عمیق، اشتغال و باز اجتماعی شدن زندانیان، نیازمند فضا، تجهیزات و نیروی انسانی است که استفاده از ظرفیت های گروه های جهادی می تواند این مهم را تسهیل کند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دومین جلسه راهبری طرح شهید لاجوردی امروز با حضور مدیرکل زندان های البرز، دبیر طرح شهید لاجوردی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان، معاون سلامت، اصلاح و تربیت و جمعی از مسئولین اداره کل زندان های استان البرز با موضوع بازاجتماعی شدن زندانیان و رسیدگی به خانواده های آنان در سالن جلسات اداره کل زندان ها برگزار شد.

اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های استان البرز در این جلسه طرح اثرگذار شهید لاجوردی را از ابتکارات خوب رئیس سازمان زندان ها دانست و عنوان کرد: این طرح می تواند جهت نیل به اهداف سند تحول قوه قضائیه بسیار مثمرثمر باشد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و با تاکید بر حمایت از خانواده های زندانیان، اظهار کرد: هرگونه غفلت از این خانواده ها تبعات ناخوشایندی را به دنبال دارد، زیرا با وجود عدم حضور سرپرست خانواده، امکان تکرار چرخه جرم دور از ذهن نیست و لازم است تا گروه های جهادی و نهادهای حمایتی بیش از پیش به کمک اداره کل زندان ها بشتابند.

مدیرکل زندان های استان البرز با اشاره به ظرفیت های ویژه گروه های جهادی در امر بازاجتماعی شدن زندانیان گفت: به منظور انجام امور فرهنگی عمیق، اشتغال و باز اجتماعی شدن زندانیان، نیازمند فضا، تجهیزات و نیروی انسانی است که استفاده از ظرفیت های گروه های جهادی می تواند این مهم را تسهیل کند.

جمیاری ضمن تشریح اولین اقدامات قرارگاه شهید لاجوردی در البرز، اعزام ۱۱۰ زندانی زائر اولی به مشهد مقدس، توزیع یک هزار بسته معیشتی میان خانواده های زندانیان نیازمند، آزادی حداقل ۱۴ زندانی بدهکار مالی، حضور گرو ه های جهادی پزشکی در زندان ها و  سرکشی از ۱۰ خانواده زندانی نیازمند را از جمله اقدامات این گروه جهادی در دهه ولایت برشمرد.

وی همچنین حضور ۱۰ تن از وکلا و کارشناسان حقوقی در زندان ها جهت ارائه مشاوره و خدمات حقوقی به زندانیان، اردوی یک روزه مددجویان کانون اصلاح و تربیت، مراسم تشییع پیکر شهید گمنام در زندان های استان و پرچم گردانی حرم مطهر ائمه اطهار (ع) در زندان ها را از دیگر اقدامات این قرارگاه جهادی در دهه ولایت عنوان کرد.

حسین امیدیان دبیر طرح شهید لاجوردی نیز در این نشست، بر اجرای دقیق و موثر این طرح تاکید کرد و آن را در حل مشکلات خانواده های زندانیان موثر دانست.

سرهنگ مهران طیران، رئیس بسیج سازندگی استان البرز نیز از آمادگی این سازمان جهت کمک به خانواده های زندانیان و کاهش محرومیت این قشر خبر داد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=6033

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.