• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

اعلام برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه البرز/ پویش سراسری هشتک غربت هفتم اجرا می شود

  • کد خبر : 4040
  • 19 اسفند 1399 - 15:12
اعلام برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه البرز/ پویش سراسری هشتک غربت هفتم اجرا می شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) در بقاع متبرکه استان البرز خبر داد.

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز ضمن تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) از اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با این ایام در بقاع متبرکه استان البرز خبر داد.

وی بیان کرد: به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) و در راستای اجرای برنامه های فرهنگی، این ویژه برنامه ها از روز گذشته در ۲۳ بقعه متبرکه استان به ویژه بقاعی که منتسب به این امام بزرگوار هستند در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در تشریح این برنامه ها گفت: شب گذشته قرائت دعای توسل با حضور عاشقان اهل بیت(ع) در بقاع متبرکه انجام شد همچنین صبح امروز مراسم غبارروبی و عطرافشانی این اماکن متبرکه نیز صورت گرفت.

دشتکی با بیان اینکه ویژه برنامه ای در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) با حضور جمعی از عاشقان امام موسی بن جعفر(ع) و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد از برگزاری دیگر برنامه های سخنرانی و مداحی نیز خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: ویژه برنامه اصلی در امامزاده گان محمد و سکینه خاتون(ع) که از نوادگان این امام عزیز هستند، در منطقه حصارک کرج با حضور جمعی از ذاکرین، شعرای جوان و ستایشگران اهل بیت(ع) برگزار می شود.

وی با اشاره به سنت دیرینه نذری دادن و برپایی سفره به نیت رفع گرفتاری ها اظهار کرد: سفره های اطعامی نیز مزین به نام موسی بن جعفر(ع) و به نیت دفع بلا به ویژه ریشه کن کردن ویروس منحوس کرونا تهیه و توزیع می شود.

دشتکی از برگزاری مراسم شام غریبان این امام بزرگوار در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: ویژه برنامه شهادت امام موسی کاظم(ع) در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) کرج که از نوادگان این امام هستند بعد از نماز مغرب با مداحی، سخنرانی و ختم سوره یاسین برگزار می شود.

وی در توضیح اجرای طرح پویش سراسری هشتک غربت هفتم بیان کرد: برپایی سفره های مجازی از جمله برنامه های پیش بینی شده در این ایام است که امامزادگان، مساجد، حسینیه ها و روضه های خانگی می توانند در این پویش شرکت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این پویش مشخصات خود را به همراه حداکثر سه دقیقه از سفره برپا شده، روضه خوانی، سخنرانی، دکلمه و دلنوشته با موضوع این امام عزیز به پیام رسان های واتساپ یا ایتا به شماره ۰۹۳۵۵۶۳۲۹۷۴ ارسال کنند.

دشتکی با بیان اینکه برنامه مذکور با مشارکت اداره اوقاف شهرستان کرج، مرکز افق آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه خاتون(ع) و با همکاری مداحان و ذاکران جوان شهر کرج در فضای مجازی اجرا می شود ادامه داد: به هفت اثر از آثار ارسالی به قید قرعه هدایای نفیسی مزین به نام موسی بن جعفر(ع) تقدیم می شود.

وی در پایان از اجرای ویژه برنامه ای به مناسبت شام شهادت امام موسی کاظم(ع) خبر داد و گفت: این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میلانی نژاد و نوای مداح اهل بیت(ع) حاج شوذب محمدی و دیگر مداحان در محل آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه(ع) برگزار می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=4040

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.