• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

اعلام برنامه های هفته کار و کارگر

  • کد خبر : 27484
  • 03 اردیبهشت 1403 - 14:51
اعلام برنامه های هفته کار و کارگر
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز به اعلام برنامه های هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به پیش رو بودن هفته کار و کارگر، این ایام را تبریک گفت و به اعلام برنامه های آن پرداخت و خبر داد: برنامه ریزی های لازم در خصوص دیدار تعدادی از کارگران مجموعه های تولیدی و صنعتی با رهبر معظم انقلاب انجام شده و امیدواریم بتوانیم نفراتی را که در سال های گذشته متقاضی این دیدار بوده اند را در این برنامه شرکت دهیم.

وی اعلام کرد: امسال با همکاری شرکای اجتماعی و شوراهای اسلامی کار و کانون بازنشستگان و مدیران کل عضو شورای هماهنگی استان برنامه های مختلفی با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» اجرا خواهد شد که غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای جامعه کار و تولید و دیدار با خانواده های آنها به عنوان اولین برنامه در روز پنجم اردیبهشت صورت می گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بازدید از دو شرکت تولیدی در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد با حضور معاون وزیر را از دیگر برنامه های این اداره کل دانست و بیان کرد: تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و حضور کارگران در بهشت زهرا (س) و نیز افتتاح پایگاه بسیج، از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

دارایی برپایی میز خدمت در تمامی مصلاهای نماز جمعه توسط مدیران ادارات و همچنین کاریابی ها و مراکز مشاوره شغلی و کارآفرینی استان را نیز از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و در خصوص برپایی شیفت ایثار در کارخانه ها در راستای مصارف عام المنفعه یا کارهای جهادی که به صورت خودجوش از سوی کارگران اجرا می شود، گفت: همایش جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه در یکی از واحدهای تولیدی کرج برگزار می شود.

وی با اعلام این خبر که آیین تجلیل از کارفرمایان سلامت محور و خانه های بهداشت نمونه استان نیز با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار می شود اذعان کرد: در حال برنامه ریزی برای دیدار و ملاقات صمیمی کارگران با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و سایر ائمه جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به منظور انعکاس مستقیم مطالبات و درخواست های کارگران هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که چند سالی است پیگیری می شود، برنامه راهیان پیشرفت برای دانش آموزان مدارس و آشنایی آنان با محیط های صنعتی و تولیدی است که امسال با مشارکت ۱۶ شرکت فعال استانی برگزار می شود و کارفرمایان برتر استانی در ۱۶ مدرسه با عنوان سفیران تولید با دانش آموزان دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

دارایی گفت: برپایی اردوی جهادی با عنوان محرومیت زدایی و کمک به جامعه کارگران، مسابقات فرهنگی ورزشی و تجلیل ازکارگران جوان دارای سه فرزند نیز از دیگر اقدامات این اداره کل در هفته کار و کارگر خواهد بود. برگزاری مسابقه کتابخوانی در شرکت ها و جلسات پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان روابط کار به منظور تبیین قوانین کار و کارگری در محیط های تولیدی و صنعتی و کار نیز پیش بینی و اجرا خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه های این هفته در سال جاری، برگزاری یادواره شهدای کارگری در محیط های کار و تولید است؛ ۵۰۰ بسته حمایتی در قالب کمک های مومنانه نیز توسط بسیج تدارک دیده شده که به جامعه هدف اهدا خواهد شد.

وی افزود: اجرای طرح پایش سلامت و غربالگری بیماری های خاص و شایع خانواده کارگران با همکاری خانه کارگر و تامین اجتماعی با حضور در کارخانجات، آموزش همگانی ایمنی و بهداشت با همکاری معاونت روابط کار، افتتاح چنین پروژه تولیدی و صنعتی در شهرستان های استان و نیز سفر معاونین وزیر به البرز برای دیدار با کارگران شرکت های مختلف تولیدی و صنعتی و … از دیگر اقدامات این هفته هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=27484

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.