• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
به مناسبت دهه فجر انجام شد؛

افتتاح ۱۰ پروژه بزرگ آموزشی، پرورشی و ورزشی در البرز

  • کد خبر : 25750
  • 13 بهمن 1402 - 15:13
افتتاح ۱۰ پروژه بزرگ آموزشی، پرورشی و ورزشی در البرز
آئین افتتاح ۱۰ پروژه بزرگ آموزشی، پرورشی و ورزشی شامل ۱۳۴ کلاس درس با بیش از ۲۳ هزار مترمربع زیربنا همزمان با دهه مبارک فجر در البرز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، آئین افتتاح ۱۰ پروژه بزرگ آموزشی، پرورشی و ورزشی شامل ۱۳۴ کلاس درس با بیش از ۲۳ هزار مترمربع زیربنا در استان البرز همزمان با مراسم افتتاح متمرکز ۹۵۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همزمان با دهه مبارک فجر صبح جمعه در مدرسه خیری مشارکتی حاج وحید نعمتی در شهرک ابریشم شهرستان چهارباغ برگزار شد.

حمید مسعودی، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در این مراسم ضمن تبریک اعیاد رجبیه و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مدرسه خیری مشارکتی حاج وحید نعمتی که امروز به بهره برداری می‌رسد، در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و فضایی به مساحت یک هزار و ۱۸۶ مترمربع با ۱۲ کلاس درس احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه دارای یک باب آزمایشگاه، یک سالن چند منظوره که به عنوان نمازخانه نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و چهار باب فضای آموزشی، کمک آموزشی و اداری است، مطرح کرد: این پروژه آموزشی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان انجام و توسط خیر مدرسه ساز و نیز از محل اعتبارات دولتی تأمین اعتبار شده است.

هزینه در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری است

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که خدماتش را به صورت عیان به مردم ارائه می‌دهد و افتتاح این ۱۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان البرز گواه این ماجراست اما عده‌ای نمی‌خواهند خدمات این نظام را ببینند.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در طول دو سال گذشته در زمینه مدرسه سازی و حوزه‌های مربوط به آموزش و پرورش در شهرستان چهارباغ انجام شده است، بیان کرد: اکنون استان البرز به کارگاه سازندگی تبدیل شده است اما اگر همت خیران نبود، بی شک چنین خدمات خوبی ارائه نمی‌شد. هزینه‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، سرمایه گذاری است.

برای انجام کار بزرگ باید از گهواره سرباز تربیت کنیم

حجت الاسلام والمسلمین مهدی دربانی، امام جمعه چهارباغ نیز در این آئین ضمن تبریک دهه مبارک فجر و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مسؤولین خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در سال ۴۲ فرمودند که سربازان من در گهواره‌ها هستند اما این فرمایش فقط مربوط به آن زمان نبود؛ ایشان به ما یاد دادند که در صورت قصد انجام کار بزرگ، از گهواره سرباز تربیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انسانی که با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی دنیا را جابجا کرد، باید الگوی ما باشد، اظهار کرد: عملیات امام راحل به حدی گسترده بود که سال‌ها و قرن‌ها خدمات و ظلم ستیزی ایشان ادامه دارد. حتی شهدای مدافع حرم که ایشان را ندیده بودند نیز به عشق امام خمینی (ره) و جانشین ایشان، امام خامنه ای به نبرد با دشمن پرداختند.

خیران در حوزه مدرسه سازی سرآمد هستند

وحید نعمتی، خیر مدرسه ساز در این مراسم ظرفیت خیران را مکمل دولت و خدمت بی منت به مردم دانست و عنوان کرد: خیران در حوزه مدرسه سازی در کشور به ویژه استان البرز سرآمد هستند که با حضور استاندار پرتلاش، این موضوع تقویت شده و بر اساس آمایش سرزمینی در مسیر صحیح قرار گرفته است. خیران ظرفیت جبران فشار دشمن و تحریم‌ها و کمبود اعتبارات هستند.

وی با اشاره به اینکه سلامت جسمی و روانی جامعه نیازمند ورزش و توسعه زیرساخت‌های لازم است و با بیان اینکه این حوزه نباید مغفول واقع شود، مطرح کرد: نیت خیران، زبان خوب و نوع دوستی می‌تواند زمینه رشد جامعه اسلامی را بر اساس سفارش دین مبین اسلام فراهم کند. امروز کار خیر ما باید افزایش مشارکت در انتخابات برای تقویت نظام و کوری چشم دشمنان باشد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25750

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.