• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

اقتصاد مقاومتی، سد عظیمی که توطئه های دشمن را خنثی می کند

  • کد خبر : 3724
  • 29 بهمن 1399 - 12:07
اقتصاد مقاومتی، سد عظیمی که توطئه های دشمن را خنثی می کند
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: در دوره ای که دشمنان خارجی کشورمان به روش های مختلف به دنبال این هستند که ما را فلج کنند و به اهداف شوم خود برسند، اقتصاد مقاومتی مانند سد عظیمی عمل می کند که می تواند خنثی کننده بسیاری از دسیسه و توطئه ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، نادر ثناگو مطلق، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به مناسبت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی گفت: کارآفرینی یکی از عوامل مهم برای رسیدن به مقصد مطلوب و اصلی اقتصاد مقاومتی بوده که این مهم امروز به خوبی در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی در کشور در حال اجرا و محقق شدن است.

وی اذعان کرد: امروز با توجه به هجمه و تحریم های دشمنان کشور در شرایطی قرار گرفته که استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های داخلی و اعتماد به نیروهای متخصص بومی می تواند به عنوان یک راهکار اساسی بخش زیادی از این تحریم ها را خنثی سازد.

ثناگو مطلق افزود: در این میان کارآفرینی توسط نیروهای توانمند کشور که سبب خنثی شدن بخش زیادی از این تحریم ها و به دنبال آن رونق تولید داخلی و اشتغال می شود می تواند نقش زیادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از تاکیدات اصلی مقام معظم رهبری داشته باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام عنوان کرد: در واقع هدف اقتصاد مقاومتی، بازسازی و احیای اقتصاد و تلاش هر چه بیشتر برای رسیدن به خودکفایی است که این مهم تنها با توجه هر چه بیشتر به ظرفیت های داخلی و رونق کارآفرینی به منظور توسعه تولید داخلی و اشتغال محقق می شود.

وی ادامه داد: در دوره ای که دشمنان خارجی کشورمان به روش های مختلف از جمله اقتصادی و با اعمال تحریم به دنبال این هستند که ما را فلج کنند و به اهداف شوم خود برسند، اقتصاد مقاومتی مانند سد عظیمی عمل می کند که می تواند خنثی کننده بسیاری از دسیسه و توطئه ها باشد.

ثناگو مطلق با اشاره به توسعه کارآفرینی با هدف رشد اشتغال و تولید داخلی به عنوان یکی از رویکردهای اساسی منطقه خاطرنشان کرد: ایجاد بیش از یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم با راه اندازی واحدهای تولیدی و کارآفرینی بخش خصوصی طی یک سال گذشته در این منطقه گویای بخش کوچکی از فعالیت های این منطقه بوده که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت های تولیدی و صنعتی دیگری نیز در آینده نزدیک به مجموعه پیام اضافه می شوند اظهار کرد: راه اندازی این واحدها که موجب اشتغالزایی هر چه بیشتر می شود نه تنها ثمره کارآفرینی و توجه به این بخش مهم در کشور است بلکه نشان از توانمندی هایی در این مرز و بوم دارد که با اتکا به آنها می توان گام های زیادی در راستای بومی سازی و خودکفایی کشور برداشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.