• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
رئیس قوه قضائیه:

اقتصاد و معیشت مردم، مسئله اول کشور است/ رشد تولید، کلید مهار تورم

  • کد خبر : 15313
  • 18 فروردین 1402 - 0:51
اقتصاد و معیشت مردم، مسئله اول کشور است/ رشد تولید، کلید مهار تورم
رئیس قوه قضائیه با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد و معیشت مردم را مسئله اول کشور دانست و گفت: عامل موثر و موتور محرکه رشد تولید کاهش تصدی گری دولت و تقویت بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان البرز که در سالن جلسات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج برگزار شد، گفت: باور دارم که اگر همه همدل، همراه و همفکر باشیم، بسیاری از مشکلات با همین قوانین، امکانات و موانع موجود، برطرف می شوند.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد و معیشت مردم را مسئله اول کشور دانست و بیان کرد: تورم، یکی از عوامل مهم در مشکلات اقتصادی و کلید مهار و کاهش آن رشد تولید بوده و عامل موثر و موتور محرکه رشد تولید نیز کاهش تصدی گری دولت و تقویت بخش خصوصی است.

رئیس قوه قضائیه افزود: در صورتی که دولت، تصدی گری خود را کاهش داده و به بخش خصوصی میدان دهد، دولت و شبه دولتی ها با یکدیگر و بخش خصوصی رقابت نکنند و دولت از بخش خصوصی حمایت و آن را هدایت و بر فعالیتش نظارت کند، می توان گام های موثری در راستای رشد تولید برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب با مسئولیت بزرگ و سنگینی که در جهان اسلام دارند و امید بسیاری از کشورهای مسلمان هستند، بیش از همه ما مطالبه گری می کنند، به کار کارشناسی اعتقاد دارند و به نظر کارشناسان گوش فرا می دهند و توجه می کنند.

وی تصریح کرد: همه باید قبول کنیم که اقتصاد و معیشت مسئله اول کشور است که در صورت عدم باور آن، به میزان در اولویت بودنش، برای آن برنامه ریزی و تفکر نمی کنیم. همه دستگاه ها با مشکلاتی در حوزه فعالیت خود مواجه هستند که در صورت هم افزایی امکانات و استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود می توانیم بخشی از کسری ها را رفع کنیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه باید برای رفع مشکلات کلیدی و اساسی این استان برنامه ریزی کرد و راهکار ارائه داد، مطرح کرد: زندان رجایی شهر کرج، هرچه زودتر باید به خارج از شهر منتقل شود؛ زمانی که این مکان ساخته شده، اینجا استان و شهر نبوده اما اکنون از لحاظ زیست محیطی و اجتماعی و حاشیه نشینی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به اینکه بحث انتقال زندان قزلحصار نیز قابل مطالعه و بررسی است، خطاب به مسئولین مربوطه در استان البرز بیان کرد: طرح ها و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه دهند تا اقدامات لازم در حد توان صورت گیرد. پس از تصمیم گیری برای این دو زندان، موضوع انتقال دو زندان دیگر نیز بررسی خواهد شد.

وی حجاب را یک مسئله مهم شرعی و قانونی دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمن از این موضوع بهترین بهره برداری را می کند اما چون او با برنامه وارد شده ما نیز باید با برنامه ای قوی به مقابله بپردازیم. دولت، مجلس و قوه قضائیه اقدامات منسجمی را در این زمینه انجام داده اند و همچنان نیازمند برنامه ای همه جانبه هستیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت های قانونی در این راستا مطرح کرد: در این زمینه با خلأ قانونی مواجه هستیم که مجلس شورای اسلامی وعده داده با تنظیم لایحه ای، در این خصوص کمک کند. برخی دستگاه ها در این موضوع، ۳۰ وظیفه یا بیشتر بر عهده دارند در صورتی که تکالیف قوه قضائیه، پنج مورد است. باید توجه کرد که مسائل فرهنگی را باید با راهکار فرهنگی حل کرد، اقدام کیفری و بگیر و ببند هزینه بسیاری دارد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=15313

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.