• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
رئیس شعبه سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس استان البرز:

البرز، رتبه اول بخش متون نمایشی جشنواره ملی فانوس را کسب کرد

  • کد خبر : 23222
  • 29 مهر 1402 - 15:30
البرز، رتبه اول بخش متون نمایشی جشنواره ملی فانوس را کسب کرد
رئیس شعبه سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس استان البرز از کسب رتبه نخست در بخش متون نمایشی جشنواره ملی فانوس توسط هنرمند البرزی خبر داد و گفت: نمایشنامه یزله به نویسندگی محسن رحمانی رتبه نخست را از آن خود کرد.

به گزارش دیده بان البرز، پویا پارسا، رئیس شعبه سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس استان البرز در حاشیه هفتمین جشنواره ملی تولیدات هنری «فانوس» گفت: یکی از مهم‌ترین رویدادها در سطح ملی، جشنواره ملی فانوس است که در حوزه‌ هنر و رسانه به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد و استان البرز با کسب رتبه اول در یکی از شاخه های این جشنواره خوش درخشید.

وی مطرح کرد: در مرحله استانی جشنواره فانوس ۶ اثر منتخب استانی به مرحله داوری جشنواره ملی راه یافتند و در نهایت یک اثر از البرز به نام نمایشنامه یزله به نویسندگی محسن رحمانی، هنرمند البرزی رتبه اول در شاخه مجموعه متون نمایشنامه را کسب کرد.

رئیس شعبه سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس استان البرز افزود: نمایشنامه یزله روايتگر بخش ناگفته ای از زندگی محمد جهان آرا و زنی به نام (عشرت) است که در بحبوحه انقلاب اسلامی و سپس جنگ تحمیلی زیر سایه جهان آرا بسیاری از گذشته خود را از بین برد. در این اثر، صحرا (دختر عشرت) عامل مهم روایت خود، خانواده و شهر خرمشهر و … می‌شود.

پارسا بیان کرد: بهره‌گیری از قاب متنوع و جذاب هنری، گفتمان سازی هنر دفاع مقدس، تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در قاب هنر و رسانه، تبدیل دانش ضمنی به دانش تصویری، ارتقای کیفیت تولیدات هنری و سینمایی، گسترش ارتباط و جذب هنرمندان شیفته فرهنگ شهادت و ارتباط موثر و جذاب با نسل جوان اهداف ۶ گانه این جشنواره بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=23222

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.