• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
فرمانده سپاه استان البرز:

البرز، نخستین استان در جهاد آبرسانی است/ راه اندازی ۸ کارگاه اشتغالزایی در سال گذشته

  • کد خبر : 17128
  • 21 اردیبهشت 1402 - 13:13
البرز، نخستین استان در جهاد آبرسانی است/ راه اندازی ۸ کارگاه اشتغالزایی در سال گذشته
فرمانده سپاه استان البرز گفت: البرز نخستین استان در سطح کشور است که پروژه های جهاد آبرسانی را افتتاح می کند و به بهره برداری می رساند که این امر، افتخاری برای استان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در آئین بهره برداری از طرح های جهاد آبرسانی، محرومیت زدایی و اشتغالزایی روستای هیو ساوجبلاغ گفت: زمانی که سازمان بسیج سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) در کشور شکل گرفت، چند ماموریت برای آن ترسیم شد.

وی افزود: این ماموریت ها در سه محور اصلی سازماندهی و ساماندهی گروه های جهادی و عمومی کردن گفتمان و تفگر جهادی، کمک به دولت در انجام پروژه های محرومیت زدایی با مشارکت حداکثری مردم و خیرین و کمک ب پایدار کردن اقتصاد با تاکید بر زنجیره ارزش تعریف شده که همواره فعالیت هایی در این زمینه در حال انجام است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به فعالیت یک هزار و ۲۷۰ گروه جهادی ثبت شده در حوزه سرزمینی این استان و خارج از آن در زمینه محرومیت زدایی مطرح کرد: در سال گذشته، انجام ۴۵۳ پروژه با تخصیص اعتباری بالغ بر ۷۲۰ میلیارد ریال در استان البرز در دستورکار قرار گرفت. 

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه در حوزه آب شرب، هشت پروژه در ۶ روستا تعریف شد که اولین پروژه امروز به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: البرز نخستین استان در سطح کشور است که پروژه های جهاد آبرسانی را افتتاح می کند و به بهره برداری می رساند که این امر، افتخاری برای استان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه احداث و بهسازی معابر روستایی بیان کرد: در حوزه راه روستایی، بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال آسفالت تهیه و بسیاری از راه های روستایی آسفالت و در حوزه مسکن محرومین نیز، با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال، ۱۲ واحد احداث، ۱۴ واحد تکمیل و ۳۱۳ واحد نیز مرمت و بازسازی شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از راه اندازی هشت کارگاه اشتغالزایی و تکمیل، مرمت و بهسازی ۲۴ مدرسه در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: تهیه و توزیع بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان البرزی از دیگر اقدامات مجموعه سپاه و بسیج در سال گذشته است که از این تعداد، ۴۰ هزار بسته در شب عید، توزیع شد.

سردار حیدرنیا اهدای بیش از هشت هزار کارت هدیه به افراد کم برخوردار، آزادسازی ۳۴ زندانی جرائم غیرعمد و تهیه مسکن استیجاری برای نیازمندان را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و از توافق با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) در حوزه راه روستایی، مسکن محرومین، محرومیت زدایی، آبرسانی، توسعه مراتع، حاشیه نشینی، علم و فناوری و …. خبر داد.

وی یکی از وظایف مجموعه سپاه و بسیج را تحقق شعار سال دانست و اظهاد کرد: با توجه به اینکه سال جاری، سال مهار تورم، رشد تولید نامگذاری شده، اقدامات بسیاری آغاز شده است که از جمله آن ها می توان به کمک به ایجاد واحدهای تولیدی خرد و خانگی زودبازده، هدایت صندوق های قرض الحسنه به سمت تولید، کمک به بازاریابی و فروش محصولات، آموزش و مهارت آموزی اشاره کرد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اذعان کرد: در شرایطی که دشمن جنگ اقتصادی همه جانبه را علیه ملت ایران آغاز کرده است، همه ما کارگزاران حکومتی به عنوان خادمان نظام ک انقلاب وظیفه داریم هر آنچه در توان داریم را به منظور گره گشایی از مشکلات مردم به کار گیریم.

سردار حیدرنیا البرز را استان ظرفیت های بالقوه دانست و بیان کرد: امید است با سیاستگذاری دولت انقلابی و بکارگیری توان و تلاش همه مسئولین و شناسایی ظرفیت های بالقوه و به فعلیت رساندن آن ها بتوانیم با زدودن غبار محرومیت از چهره مردم استان البرز و جهش در پیشبرد اهداف انقلاب، سال خوبی را رقم بزنیم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17128

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.