• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3
مدیرکل تکریم و الگوسازی نخبگان بنیاد ملی نخبگان:

امسال ۲۰ نفر در البرز بورسیه صنعتی می شوند

  • کد خبر : 25310
  • 24 دی 1402 - 2:50
امسال ۲۰ نفر در البرز بورسیه صنعتی می شوند
مدیرکل تکریم و الگوسازی نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه بورسیه صنعتی با کمک وزارت علوم آغاز شده است مطرح کرد: امسال در استان البرز برای 20 نفر بورسیه صنعتی در نظر گرفته شده که در سال های آینده قابل افزایش است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، محسن شاهرضایی، مدیرکل تکریم و الگوسازی نخبگان بنیاد ملی نخبگان در آیین تکریم و تجلیل از سرآمد علمی استان البرز بر نگاه ویژه به نسل جوان و استخدام و جذب آن ها تاکید کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان در سال های اخیر علاوه بر شرکت های دانش بنیان که این روزها شتاب هم گرفته، اقدامات قابل توجهی را آغاز کرده است.

وی با اشاره به استفاده بنیاد ملی نخبگان از بورسیه صنعتی عنوان کرد: در این راستا صنایع هر استان بر اساس نیازمندی های خود با بنیاد نخبگان و دانشگاه مادر استان وارد مذاکره می شوند و هر استان به تعداد ظرفیت صنایع خود افراد را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه صنعتی می کند تا از روز اول بیشتر با بحث صنعت آشنا شوند.

مدیرکل تکریم و الگوسازی نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این حرکت با کمک وزارت علوم آغاز شده است مطرح کرد: امسال در استان البرز برای ۲۰ نفر بورسیه صنعتی در نظر گرفته شده که در سال های آینده قابل افزایش است. در خصوص تکریم سرآمد علمی جناب آقای دکتر ابراهیم زاده موسوی نیز باید بگوییم که تکریم سرآمدان و نخبگان، قدرشناسی از زحمات آن هاست اما به تنهایی کافی نیست.

شاهرضایی بیان کرد: اگر این قدردانی ها و تجلیل ها منجر به الگوسازی و ثبت تجارت و دسترسی جوانان به منابع علمی نشود، ابتر می ماند لذا اقدامات خوبی در این زمینه نیز صورت گرفته اما هنوز هم جای کار دارد. آمال و آرزوهای نخبگان مهم است و باید به ثبت برسد که این امر در مورد دانش آموزان المپیادی و نخبگان نیز باید مورد توجه قرار گیرد و به نوعی پیوست ها حفظ شود.

وی افزود: به منظور جلوگیری از ایجاد گمراهی باید ستارگانی داشته باشیم که آن ها همین سرآمدان هستند؛ بنیاد نخبگان نیز علاوه بر حوزه های علمی وارد حوزه های دیگر نیز می شود به یکی از ان ها حوزه ادبی است. نباید تصور کنیم نخبه فقط در زمینه علم پژوهش می کند ما نخبگان فرهنگی و ادبی بسیاری در کشور داریم که باید شناسایی، معرفی، تکریم و پشتیبانی شوند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25310

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.