• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
رئیس شورای اسلامی شهر کرج:

انتصابات شهرداری، با نظر مدیر ارشد شهر انجام می شود/ تداوم شایعات در خصوص اعمال فشار اعضای شورا، قابلیت پیگیری دارد

  • کد خبر : 19631
  • 20 تیر 1402 - 14:22
انتصابات شهرداری، با نظر مدیر ارشد شهر انجام می شود/ تداوم شایعات در خصوص اعمال فشار اعضای شورا، قابلیت پیگیری دارد
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: انتصابات مجموعه شهرداری کرج با نظر و انتخاب مدیر ارشد شهر صورت می گیرد زیرا آن ها کابینه شهردار به شمار می روند و این موضوع که اعضای شورا یا دیگران در این زمینه اعمال فشار می کنند، قطعا مورد پذیرش منصوب کننده نیست.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، علی قاسم پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج امروز در ابتدای یکصد و نوزدهمین جلسه رسمی شورای شهر گفت: وضعیت تامین انرژی به گونه ای است که ما بر آن شدیم جلسه علنی شورا را زودتر آغاز کنیم اما برخی اعضا طبق روال ساعت جلسات گذشته، مقدار با تاخیر وارد جلسه شدند که باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد تا از این پس، جلسات رسمی شورا خارج از ساعت اداری برگزار شوند.

وی عنوان کرد: برخی روایات و نگاه های کنشگری، مطالبه گری و رسالت اطلاع رسانی ضمن اینکه برای اعضای شورای ششم شهر کرج قابل احترام هستند اما انتظار می رود این نگاه، همه جانبه باشد؛ پرداختن به مسائل سطحی، پیش پا افتاده، دم دستی و فالور جمع کن با هدف ناکارآمد نشان دادن شورای اسلامی شهر که نماینده مردم است، کار درست و پسندیده ای نیست اما ما به نظرات همه کنشگران اجتماعی و دلسوزان شهر احترام می گذاریم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: ما در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر، بنا داریم با هدایت کمیسیون فرهنگی و سخنگوی شورا، برنامه ای در خور و شان اصحاب رسانه برای ۱۷ مرداد ماه که روز خبرنگار است، برگزار کنیم. در این راستا، نگاه شورای شهر، کاملا همه جانبه است و همه رسانه ها باید مورد تقدیر و تکریم قرار گیرند و رسانه های منتقد نیز که با نقدهای خود به بهتر شدن شرایط کمک می کنند، حتما باید دیده و تقدیر شوند.

در تقدیر از اصحاب رسانه، گزینشی عمل نکنیم

قاسم پور با تاکید بر اینکه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به سمت گزینشی عمل کردن نرویم، خاطرنشان کرد: آقای شهردار تقدیر و تکریم اصحاب رسانه را در دستورکار خود قرار دهید و هرچه زودتر برنامه ریزی های لازم را صورت دهید که اگر نیاز به تایید در کمیسیون فرهنگی دارد، این امر انجام شود تا کار عجله ای و دو فوریتی پیش نرود و برخی جنبه های آن مغفول واقع نشود.

وی یکی از بندهای وظایف رئیس شورای اسلامی شهر را صیانت از شورا و اعضای آن دانست و اذعان کرد: انتصابات مجموعه شهرداری کرج با نظر و انتخاب مدیر ارشد شهر صورت می گیرد زیرا آن ها کابینه شهردار به شمار می روند و طرح این موضوع که اعضای شورا یا دیگران در این زمینه اعمال فشار می کنند، قطعا مورد پذیرش منصوب کننده نیست. اگر هدف کابینه شهردار خدمت کردن است و منصوب کننده قادر است، از انتصابات خود دفاع کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه اگر توان و یارای مقاومت وجود ندارد نیز، قرار گرفتن روی یک صندلی به هر قیمتی ارزش ندارد، اظهار کرد: مسئولیت اجرایی و انتصابات با شهردار است و در صورتی که موضوعات مذکور در خصوص اعمال فشار اعضای شورا، ادامه داشته باشد، قابلیت پیگیری حقوقی غیر از پیگیری های قانون تشکیلات نیز برای اعضای شورا وجود دارد.

قاسم پور بیان کرد: یکی از مطالبات عمومی اهالی کلاک، حق آبه ای است که ظاهرا در حال حاضر در اختیار آن ها نیست و باغاتشان تشنه و در حال خشک شدن هستند که از استاندار البرز، مدیرعامل آب منطقه ای استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست می کنیم پیگیری ها و رایزنی های لازم به منظور احیای این حق آبه را با وزارت نیرو انجام دهند تا مشکل مردم برطرف شود. با کسانی که درختان خود را به هر دلیلی خشک می کنند، نیز برخوردهای جدی و شدید قضایی و شبه قضایی صورت می گیرد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19631

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.