• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
عضو شورای شهر کرج؛

اهمیت مشارکت در انتخابات را غرق در رقابت‌ها نکنیم

  • کد خبر : 26049
  • 22 بهمن 1402 - 13:02
اهمیت مشارکت در انتخابات را غرق در رقابت‌ها نکنیم
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: باید اهمیت مشارکت و اولویت حضور در انتخابات اسفند ماه را بر مصادیق یا سلیقه‌های سیاسی ارجح بدانیم و آن را غرق در رقابت ها نکنیم.

جواد چپردار عضو شورای اسلامی شهر کرج در گفت وگو با خبرنگار دیده بان البرز با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: کاندیدای اصلح انتخابات مجلس شورای اسلامی باید دارای ویژگی‌هایی باشد که از جمله آنها می‌توان به تجربه حضور در مدیریت، برنامه ریزی و میدان صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی، کشور و حق طلبی همراه با بصیرت اشاره کرد.

وی دارا بودن تخصص برای جانمایی مؤثر در کمیسیون‌های مجلس، پتانسیل فهم و حل مطالبات شهری و ملی به صورت توأمان، بصیرت، ولایتمداری و تعلق خاطر عمیق به آرمان‌های شهدا، اعتقاد قلبی به تکریم مردم و پایبندی به صیانت از آرا را از دیگر ویژگی‌های کاندیدای اصلح عنوان کرد.

فرمانده پایگاه بسیج شهیدان نژادفلاح شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: همچنین از جمله معیارهای انتخاب اصلح می‌توان به سبقه قابل اعتماد، تجربه مؤثر، تخصص کارآمد، پاکدستی، مردم مداری و مواضع شفاف اشاره کرد؛ این موارد باید در انتخابات پیش رو مورد توجه قرار گیرند.

چپردار در پاسخ به این سوال که «در شرایطی که دشمن سعی دارد مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهد، وظیفه ما چیست؟»، بیان کرد: در این راستا وظیفه ما بصیرت، تبیین عملکرد، اهتمام خواص، بصیرت افزایی، دشمن شناسی و تأمین مؤلفه‌های وحدت و تشویق به حضور است.

وی اظهار کرد: وقایع امروز جهان، حضور نظامی کشورها در منطقه، مقاومت، تعدی به معادلات دیپلماتیک و شکستن مرزها به ما نهیب می‌زند که اولویت حضور و اهمیت مشارکت بیش از مصادیق در تحقق سیاست‌های بین المللی مؤثر است.

فرمانده پایگاه بسیج شهیدان نژادفلاح شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: توصیه و البته باور رهبر معظم انقلاب به اهمیت و آثار مشارکت، تعلق خاطر به کشور و گذشتن از اختلاف سلایق سیاسی در انتخابات پیش رو باید متن برنامه و محور اقدام در گروه‌های تمامیت خواه باشد.

چپردار با تاکید بر اینکه اهمیت مشارکت را جایگزین اولویت مصادیق یا غرق در رقابت‌ها نکنیم، گفت: ما چون منتخب مردم در شورای اسلامی شهر هستیم، بدون تردید گزارش و تبیین عملکرد، نظارت، برنامه و تشریح اقدامات می‌تواند موجب رضایتمندی مردم در تحقق مطالبات و اعتماد دوباره به انتخابات شود.

وی خاطرنشان کرد: از حقوق مسلم مردم بر حاکمیت، دولت و مدیریت‌ها خدمت مؤثر، تعهد در مسؤولیت و پاسخگویی به آحاد ملت بوده و از حقوق حاکمیت نیز برخورداری از حضور، مشارکت و حمایت از دولت‌ها و نمایندگان منتخب از سوی مردم است.

به گفته چپردار، برخی از گلایه‌های مردم در تعلل پاسخگویی و قصور در تکالیف مدیران و منتخبان در بهبود اقتصاد و معیشت جاری را نمی‌توان پنهان کرد یا آن را نادیده انگاشت اما اصلاح عملکرد ما یا اشکالات جاری نیز با انتخاب اصلح و قانونگذاری هوشمندانه محقق می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: انتخاب بهینه به تحقق مجلس و دولت مقتدر و کارآمد منجر خواهد شد و قهر از انتخابات اوضاع را از آنچه که هست، بدتر می‌کند نه بهتر و این نکته همان ضرورت بصیرت افزایی از طریق خواص در انتخابات است.

وی مطرح کرد: حضور فعال و مشارکت حداکثری بستر ظهور سیاست، اقتصاد، امنیت و آرامش ملی و این پدیده مختص همه کشورها، دولت‌ها و ملت‌ها است. انتخابات نه تنها تکلیف بلکه حق آحاد ملت ایران است و ارتقای دولت‌ها و اصلاح قانون در مجلس کارآمد ممکن خواهد شد.

چپردار تصریح کرد: اولین دستاورد مشارکت بالا در انتخابات را باید در تثبیت و تقویت امنیت، اقتصاد و سیاست‌های بین المللی و ناامیدی استکبار از تعدی به کشور و حقوق ملت دانست. دومین دستاورد نیز شکل گیری مجلس توانمند با پشتوانه مردمی است.

وی افزود: سومین دستاورد می‌تواند موجب آشتی گروه‌های سیاسی وفادار به کشور، قانون و ولایت در صیانت و سلامت حاکمیت، دولت و مجلس باشد. اقوام در البرز موهبت کم نظیر در رقابت‌های سالم، پرشور و انقلابی است و تعبیر رهبری از ایران کوچک را می‌توان از ویژگی‌های استان و انتخابات دانست.

فرمانده پایگاه بسیج شهیدان نژادفلاح شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: اهمیت مشارکت و اولویت حضور را بر مصادیق یا سلیقه‌های سیاسی ارجح بدانیم و توصیه رهبر عزیز انقلاب در تحقق وحدت، حضور، مشارکت، گذشتن از اختلاف سلیقه و پرداختن به وحدت را آویزه گوشمان کنیم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26049

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.