• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

باید بتوانیم زندانیان را بدون پابند، پای بند کنیم

  • کد خبر : 3772
  • 02 اسفند 1399 - 13:22
باید بتوانیم زندانیان را بدون پابند، پای بند کنیم
مشاور رئیس سازمان زندان ها اذعان کرد: باید بتوانیم زندانیان را بدون پابند، پای بند کنیم. آن ها باید به گونه ای اصلاح و تربیت شوند که بتوانند زندانیان دیگر را آموزش دهند زیرا آموزش همسانان تاثیرات بسیار مثبتی دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، جلسه ای با حضور مدیرکل زندان های استان البرز، مشاور رئیس این سازمان، معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان های استان، رئیس زندان فردیس، روسای فرهنگی ستاد اداره کل زندان ها و روحانیون شاغل در زندان ها در سالن جلسات زندان فردیس تشکیل و در خصوص امورات و فعالیت های روحانیون بحث و گفت و گو شد.

اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های استان البرز در این جلسه گفت: تلاش ما و مجموعه سازمان زندان ها بر انجام امورات فرهنگی عمیق به منظور باز اجتماعی شدن زندانیان است، به همین دلیل در طول مدت ۶ ماه اخیر تمام تلاش ما در مجموعه، بر انجام فعالیت های فرهنگی اثرگذار بوده است.

وی به فعالیت هایی مانند طرح ابتکاری پنجشنبه های قرآنی که شامل قرائت، تفسیر، ختم، کتابت قرآن و… است اشاره و بیان کرد: بزرگداشت ۴۵ شهید منتسب به کارکنان زندان های استان البرز، اجرای طرح «تا اربعین» و نیز تهیه و توزیع پنج هزار  شناسنامه فرهنگی شهید سلیمانی در بین همکاران از جمله این اقدامات است.

مدیرکل زندان های استان البرز افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای زندانیان، اعزام ۱۷۰ زندانی به نمازجمعه و هشت زندانی زائر اولی به مشهد مقدس، حضور گروه های جهادی در زندان های استان و… از دیگر اقدامات فرهنگی در کنار اقدامات حمایتی از زندانیان و خانواده های آن هاست که با هدف اصلاح و تربیت زندانیان صورت گرفته است.

جمیاری در خصوص نقش موثر روحانیون در باز اجتماعی شدن زندانیان و بازگشت آنان به جامعه خطاب به روحانیون حاضر در جلسه گفت: عمده فعالیت های فرهنگی در زندان ها بر عهده روحانیون است و انتظاراتی که از شما می رود فراتر از انتظار از دیگران است.

وی ادامه داد: شما نمایندگان و مبلغان دین خدا هستید بنابراین لازم است همواره در نظم، انضباط، حسن خلق، پاکدستی و… الگوی سایرین باشید و با مسلح شدن به سلاح علم و مطالعه، شبهاتی را که دشمنان ایجاد می کنند خنثی سازید و مسائل مبتلابه روز را به درستی درک کنید و به آن ها بپردازید.

حجت الاسلام محمد تقی وکیل پور، مشاور رئیس سازمان زندان ها نیز در این نشست، استفاده از ظرفیت رسانه ها را مهم خواند و گفت: باید بتوانیم زندانیان را بدون پابند، پای بند کنیم. آن ها باید به گونه ای اصلاح و تربیت شوند که بتوانند زندانیان دیگر را آموزش دهند زیرا آموزش همسانان تاثیرات بسیار مثبتی دارد.

وی با اشاره به هجمه رسانه ای دشمن نسبت به زندان ها و تاکید بر تعویض نگاه دنیا بر زندان ها گفت: توصیه می کنم خاطرات و تجربیات شاخص خود را در زندان ها بنویسید و در اختیار ما و دیگر روحانیون شاغل در زندان ها قرار دهید تا با این روش انتقال تجربیات صورت گیرد.

مشاور رئیس سازمان زندان ها اذعان کرد: وقت تنگ است و باید از تمام ظرفیت ها برای اصلاح مجرمین بهره جوییم و در این راستا، مکتوب کردن تجربیات شما می تواند کمک شایانی در این زمینه به ما بکند.

در پایان این نشست، از زحمات و فعالیت های روحانیون تقدیر به عمل آمد و نماز جماعت نیز با حضور مددجویان کانون اصلاح و تربیت اقامه شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3772

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.