• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

با حذف دفترچه های تامین اجتماعی بیمه شده چگونه شناسایی می شود؟

  • کد خبر : 3500
  • 18 بهمن 1399 - 12:04
با حذف دفترچه های تامین اجتماعی بیمه شده چگونه شناسایی می شود؟
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز گفت: با حذف دفترچه های کاغذی، شناسایی بیمه شده از طریق کارت ملی، شناسنامه و یا جلد عکس دار دفترچه های بیمه قبلی صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، ابوالحسن قورچیان، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز از توقف چاپ دفترچه های کاغذی سازمان تامین اجتماعی از ابتدای اسفند ماه خبر داد و گفت: با حذف دفترچه های کاغذی، شناسایی بیمه شده از طریق کارت ملی، شناسنامه و یا جلد عکس دار دفترچه های بیمه قبلی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه برای شناسایی نوزادان فاقد کد ملی تا حداکثر یک ماه از کد ملی مادر استفاده می شود، افزود: شناسایی افراد خارجی نیز تا اطلاع ثانوی از طریق جلد دفترچه صورت می گیرد و جهت اعتبارسنجی از کد اختصاصی ۱۰ رقمی (شناسه فراگیر) استفاده می شود. شناسایی افراد خارجی جدیدالورود نیز به دلیل عدم ارائه دفترچه از طریق همین کد میسر است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز بیان کرد: در صورتی که به هر دلیلی (مانند قطع اینترنت) امکان استفاه از نسخه الکترونیک فراهم نباشد پزشک می تواند از نسخه های باقیمانده در دفترچه قبلی و یا نسخه یخود استفاده کند که در نسخه خود باید کد ملی و اطلاعات هویتی و تاریخ ویزیت قید شود.

قورچیان شماره گیری #۴*۱۴۲۰* یا #۱۶۶۶* و سایت Pwa.tamin.ir را از جمله راه های استعلام استحقاق درمان اعلام و اظهار کرد: بیمه شده نیز می تواند پیش از مراجعه به پزشک وارد پنل کاربری خود (بیمه شده اصلی) در سایت es.tamin.ir شود و اعتبار خود و افراد تحت تکفل خود را چک کند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز اضافه کرد: در صورتی که استحقاق نداشته و بیمه شده معترض باشد می تواند با شماره ۱۴۲۰ تماس حاصل کند. جهت استفاده از خدمات بیمه تکمیلی بیمه شده می تواند نسخه پزشک را به بیمه شده تکمیلی ارائه کند.

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3500

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.