• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
8

بخشش بی‌قیدوشرط یک محکوم به قصاص در البرز

  • کد خبر : 6601
  • 06 مهر 1400 - 18:55
بخشش بی‌قیدوشرط یک محکوم به قصاص در البرز
در آئین تجلیل از 23 کارمند رزمنده زندان‌های استان البرز، یک محکوم به قصاص بدون قید و شرط و اخذ وجه توسط اولیای دم بخشیده شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، آئین تجلیل از ۲۳ کارمند رزمنده زندان‌های استان البرز با حضور مسئولین استانی و مددجویان ندامتگاه شهید کچویی فردیس به همت اداره کل زندان‌های این استان در این ندامتگاه برگزار شد.

در این مراسم ۳۵ زندانی بدهکار مالی و جرائم غیر عمد و جرائم عمدی که سال‌ها از حبس آن‌ها گذشته اما توانایی پرداخت بدهی خود را نداشتند، با همکاری خیرین آزاد شدند. مجموع بدهی این افراد حدود ۱۱ میلیارد تومان بود.

کمیته‌های صلح و سازش و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان شکات را دعوت کردند و موفق شدند برای بیش از ۹ میلیارد تومان بدهی، رضایت آن‌ها را جلب کنند. در واقع با پرداخت مبلغی کمتر از دو میلیارد تومان این ۳۵ زندانی آزاد شدند.

اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های استان البرز در این مراسم گفت: به میمنت حضور پرچم مقدس امام رضا (ع) و ایام اربعین حسینی، امروز در همین محل یک محکوم به قصاص بدون قید و شرط و اخذ وجه توسط اولیای دم بخشیده می‌شود. رسالت ما در سازمان زندان‌ها به سه بخش اقدامات تأمینی، تربیتی و حمایتی تقسیم می‌شود. فعالیت در زندان به حدی دشوار است که افراد فقط با روحیه و تفکر بسیجی می‌توانند در این سنگر خدمت کنند.  

وی زندان‌ها را همانند جبهه‌های جنگ و کارکنان آن‌ها را رزمندگانی توصیف کرد که در این جبهه در مسیر اصلاح و تربیت و نیز ایجاد امنیت و آسایش عمومی مشارکت دارند و عنوان کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی، مسائل بسیاری را در ذهن متبادر می‌کند. قیام امام خمینی (ره) در راستای قیام امام حسین (ع) بود و در واقع انقلاب ما برگرفته از انقلاب امام حسین (ع) است.

جمیاری جنگ تحمیلی را برگرفته از فرهنگ عاشورا دانست و با اشاره به اشتراکات این جنگ و قیام عاشورا گفت: رهبران هر دو نهضت فرزندان رسول‌الله (ص) هستند؛ حسین بن علی (ع) پرچم‌دار قیام عاشورا و امام خمینی (ره) پرچم‌دار نظام جمهوری اسلامی ایران بود. در نهضت حسینی، ۷۲ تن در مقابل لشکریانی از کفر و پس از ۱۴۰۰ سال، ایران اسلامی و متعهد نیز در مقابل جهان خواران عالم ایستادگی کرد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز خاطرنشان کرد: سوزوگدازی که در زمان جنگ در میان رزمندگان وجود داشت، همان سوزوگدازی بود که در شب عاشورا به گوش می‌رسید. در جنگ ایران و عراق، از شیرخوارگانی مانند علی‌اصغر (ع) تا سالخوردگانی مانند حبیب بن مظاهر (ع) به شهادت رسیدند. در هر دو مقطع، تشنگی، اسارت و شهادت نیز جلوه‌گر بود.

وی عنوان کرد: بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که نه قیام عاشورا از حرکت ایستاد و نه انقلاب اسلامی متوقف شد بلکه جرقه‌های عاشورا در نظام جمهوری اسلامی و جرقه‌های قیام الهی و اسلامی ما در سرتاسر جهان طنین‌افکن و طنین‌انداز شد. امید است به‌زودی با ظهور حضرت ولی‌عصر (عج)، پرچم مقدس این انقلاب و نظام به دستان باکفایت ایشان سپرده شود.  

در انتهای این مراسم یک محکوم به قصاص بدون قید و شرط و اخذ وجه توسط اولیای دم بخشیده شد. نمایشی با موضوع دفاع مقدس توسط یک نفر از مددجویان بند نسوان و سرودی نیز با همین موضوع توسط مددجویان آقا به اجرا درآمد.

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی با موضوع دفاع مقدس برپا شد. حضور یک شهید گمنام ۲۰ ساله در این مراسم، حال و هوای معنوی خاصی به این فضا بخشید و مسئولین و مددجویان با این شهید والامقام تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=6601

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.