• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6

بخشی از اراضی‌ کشاورزی و حریم رودخانه فشند در ساوجبلاغ رفع تصرف شد

  • کد خبر : 8248
  • 16 تیر 1401 - 16:32
بخشی از اراضی‌ کشاورزی و حریم رودخانه فشند در ساوجبلاغ رفع تصرف شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ از آزادسازی 45 هکتار از اراضی‌کشاورزی و باغی تغییر کاربری یافته و دو کیلومتر از حریم و بستر رودخانه فشند واقع در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان البرز، محمد امین عبدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، از آزادسازی ۴۵ هکتار از اراضی‌کشاورزی و باغی تغییر کاربری یافته و آزادسازی دو کیلومتر از حریم و بستر رودخانه فشند واقع در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

وی در خصوص این عملیات تشریح کرد: بیش از ۲۵ مورد دیوارکشی غیرمجاز به طول تقریبی پنج هزار و ۸۵۰ متر، دو مورد بنای غیرمجاز در حال ساخت به مساحت تقریبی ۲۵۰ متر مربع، هشت مورد محوطه سازی به مساحت تقریبی یک هزار و ۴۵۰ مترمربع و سه مورد شن ریزی و ایجاد معبر بین مزارع به مساحت تقریبی هزار مترمربع اعمال قانون شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: همچنین اعمال قانون برای دو مورد آلاچیق به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع ، ۱۵ مورد دپوی مصالح و یک مورد پی کنی و گودبرداری برای ساخت استخر به مساحت تقریبی ۵۰ مترمربع نیز بخش دیگری از این اعمال قانون بوده که ارزش این ۴۵ هکتار اراضی آزاد شده معادل ۳۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

عبدی با اشاره به اجرای طرح تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و آزاد سازی حریم و بستر رودخانه های ساوجبلاغ گفت: در عملیات دیگری، دو کیلومتر از رودخانه فشند نیز به مساحت حدود ۱۳۱ هزار و ۳۶۰ مترمربع رفع تصرف و پاکسازی شد. با توجه به مصوبات قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری ها، اقدامات مقابله ای با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز با جدیت ادامه داشته و برخورد قضایی در انتظار متخلفان خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8248

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.