• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
رئیس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد؛

برخورد با ترک فعل مدیران، در دستورکار سازمان بازرسی کل کشور

  • کد خبر : 15336
  • 18 فروردین 1402 - 1:16
برخورد با ترک فعل مدیران، در دستورکار سازمان بازرسی کل کشور
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر در منطقه ای تصرف اراضی زیاد است، قطعا در آن منطقه مدیران ذیربط به وظایف خود عمل نکرده اند؛ از این رو ‌سازمان بازرسی کل کشور برخورد با ترک فعل مدیران را در دستور کار خود دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، ذبیح الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز در جریان سفر به شهرستان ساوجبلاغ، مسئولیت را فرصتی برای خدمت به خلق خداوند دانست و گفت: اگر در این راه کوتاهی کنیم، بی شک گناهمان نسبت به کسی که مسئولیتی ندارد سنگین تر است.

وی با اشاره به اینکه مدیر نقش بسیار مهمی در امور دارد، افزود: درست است که مدیر یک نفر است اما یک مجموعه را مدیریت می کند. برخی مواقع یک مدیر با عملکرد خود موجب تسهیل در امور و افزایش رضایتمندی می شود زیرا وی فکر و انگیزه داشته و موجب روان شدن امور شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مهمترین مسئله کشور اقتصاد است، بیان کرد: ایشان در جلسه با مسئولان نظام فرمودند که اگر مشکل اقتصاد مرتفع شود، بسیاری از مشکلات در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و… نیز رفع خواهد شد.

خدائیان از آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین موضوعاتی یاد کرد که شرایط اقتصادی در آن دخیل است و یادآور شد: مسئولان می توانند با اقدامات خود، اقتصاد را سروسامان بدهند که در این راستا باید تمام مجموعه ها دست به دست هم بدهند تا این مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه اگر همه به وظایف خود عمل کنند بسیاری از مشکلات حل می شود، عنوان کرد: دلیل اینکه سرمایه گذار حاضر به سرمایه گذاری در یک استان و شهر نیست، موانعی است که برای سرمایه گذاری پیش پای او گذاشته می شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکی از اولویت های این سازمان را برخورد با ترک فعل مدیران و حمایت از مدیران توانمند برشمرد و ضمن انتقاد از برخی از مسئولان که حاضر به همکاری برای صدور مجوزهای الکترونیکی نیستند، افزود: باید کار را برای سرمایه گذاری تسهیل کنیم.

خدائیان عنوان کرد: چرا یک طرح و پروژه ای آغاز می شود و سال ها طول می کشد تا به سرانجام برسد؟ کجای کار لنگ می زند؟ نظارت ها در این راستا باید بیشتر باشد. مردم رقیب مسئولان نیستند بنابراین باید شرایطی را فراهم کرد که مشارکت آن ها افزایش یابد و سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه این امر رونق تولید را به‌ دنبال دارد، خواستار شناسایی آسیب ها و پیشگیری از وقوع چالش ها با شناسایی به موقع آن ها از سوی مسئولان شد و با اشاره به برخی مشکلات شهرستان ساوجبلاغ، درخواست کرد دقت لازم در حوزه آپارتمان سازی و تعاونی های مسکن صورت گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه از همین ابتدا زیرساخت های اولیه را فراهم کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید، به مسئولان این شهرستان توصیه کرد که تا زمانی که جانمایی دقیق انجام نشده و طرح جامع وجود ندارد، زمینی واگذار نشود.

خدائیان با اشاره به برخی از تغییر کاربری ها ادامه داد: به اعتقاد بنده برخی از این تغییر کاربری ها ناشی از ترک‌فعل مدیران است؛ نباید اجازه داد که زمین زراعی به مسکونی تبدیل شود و باید با اقدام به موقع با افراد سودجو برخورد و از همان ابتدا از وقوع جرم و تخلف پیشگیری شود.

وی تاکید کرد: ما اجازه می دهیم دو‌ الی سه طبقه ساخته شود، بعد می گوئیم رئیس دادگستری و دادستان چاره اندیشی کنند. چرا مدیران منابع طبیعی و‌ جهاد کشاورزی همان ابتدا برخورد نمی کنند، بعد مدیران ما افتخار می کنند که اراضی زراعی را پس گرفتیم؟ اصلا چرا اراضی ملی تصرف شده بود؟

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به شرح وظایف سازمان بازرسی کل کشور از بازرسی استان البرز خواست پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهد و از همان ابتدا از بروز مشکلات جلوگیری کند و گفت: برخی مدیران اهل کار و ریسک هستند، ما باید از مدیران پاکدست و توانمند حمایت کنیم.

خدائیان با اشاره به معرفی و برخورد قاطعانه با مدیران ضعیف بر حمایت از مدیران توانمند تاکید کرد و متذکر شد: اگر در منطقه ای تصرف اراضی زیاد است، قطعا در آن منطقه مدیران ذیربط به وظایف خود عمل نکرده اند؛ از این رو ‌سازمان بازرسی کل کشور برخورد با ترک فعل مدیران را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=15336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.