• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2
مدیرکل بهزیستی استان البرز خبر داد؛

برگزاری کارگاه های توانمندسازی مشاوران مدارس در البرز

  • کد خبر : 12491
  • 03 دی 1401 - 13:26
برگزاری کارگاه های توانمندسازی مشاوران مدارس در البرز
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در راستای اجرای برنامه های پیشگیرانه و آگاه سازی دانش آموزان، والدین و مشاوران مدارس، کارگاه های آموزشی و توانمندسازی مشاوران مدارس با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از مشاوران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز خبر داد: در راستای اجرای طرح پیشگیری از خودکشی معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان البرز پس از رایزنی با اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل اجتماعی استانداری البرز در اقدامی نو، این طرح را در دستور کار خود قرار داد.

وی عنوان کرد: چالش های مرتبط با دوره پسا کرونا، حضوری شدن مدارس و ناتوانی در سازگاری با شرایط موجود، مشکلات اقتصادی، خانوادگی و همچنین مشکلات مرتبط با هویت یابی ممکن است نوجوانان را در شرایط مخاطره آمیزی قرار دهد که باید به این شرایط توجه شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز اضافه کرد: از همین رو اجرای برنامه های پیشگیرانه و آگاه سازی دانش آموزان، والدین و مشاوران مدارس، گامی موثر در افزایش تاب آوری آن ها در مشکلات خواهد بود. لذا مقرر است ۵۴۰ نفر از مدیران و مشاوران آموزش و پرورش این آموزش ها را دریافت کنند.

محمدی فلاح بیان کرد: در این راستا تاکنون کارگاه های آموزشی و توانمندسازی مشاوران مدارس با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از مشاوران شهرستان های کرج، نظر آباد و ساوجبلاغ برگزار شده است و شرکت کنندگان ضمن آشنایی با علائم پر خطر در دانش آموزان با نحوه مداخله فوری آشنا شدند.

مدیرکل بهزیستی البرز با تاکید بر اهمیت افزایش سطح اگاهی در بین آحاد جامعه و در پی آن، کاهش آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه آگاه سازی جمعیت عمومی در ۲۳ محله پرآسیب و ۱۵ مدرسه به صورت اجتماع محور در حال انجام است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=12491

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.