• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3

بزرگداشت روز ملی «ادبیات کودک و نوجوان» در البرز

  • کد خبر : 5998
  • 18 تیر 1400 - 0:23
بزرگداشت روز ملی «ادبیات کودک و نوجوان» در البرز
روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان البرز با برگزاری برنامه های مجازی گرامی داشته شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، به مناسبت سالروز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس کشور و نام گذاری این روز به نام ادبیات کودک و نوجوان، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، این فرصت را غنیمت دانسته و آن را بهانه‌ای برای ترویج کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان قرار دادند.

در این راستا این کانون، ویژه برنامه هایی از ۱۵ تیر با موضوع گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان در فضای مجازی اجرا کرد و انجمن ادبی نیز ویژه برنامه‌ معرفی آثار اعضای انجمن و نویسندگان و شاعران مورد علاقه‌ آنان که از روز قلم آغاز شده بود را تا ۱۸ تیر تمدید کرد. کتاب های مشهور ادبیات کودک و نوجوان و آثار آذریزدی نیز در این ایام در قالب‌های مختلف با اعضای گروه به اشتراک گذاشته می شود.

در مرکز هشتگرد نیز گروه‌های سنی مختلف در روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر با فعالیت‌ معرفی وقایع، روز ادبیات کودک و نوجوان و علت نامگذاری آن آشنا شدند و در دیگر برنامه‌های اجرایی مانند آشنایی با فن بازنویسی، معرفی شخصیت و آثار مهدی آذریزدی و پخش پویانمایی وی حضور یافتند.

اعضا و مربیان دیگر مراکز کانون استان نیز با تولید محتواهای مختلف مانند معرفی کتاب، شخصیت و وقایع و انتشار آن در فضاهای مجازی و صفحات رسمی کانون، این روز را به مخاطبان معرفی کرده و گرامی داشتند.

گفتنی است زنده ‌یاد آذریزدی که او را پرتیراژترین نویسنده‌ تاریخ ادبیات کودک و نوجوان در ایران می‌دانند، در مجموع، بیش از ۲۰ عنوان کتاب برای کودکان نوشته است که «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه‌ ناقلا»، «گربه‌ تنبل» و «مثنوی» (برای بچه‌ها) از جمله آثار وی هستند.

شایان ذکر است مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس کشور ۱۸ تیر سال ۸۸ در سن ۸۸ سالگی در تهران دارفانی را وداع گفت و در حسینیه‌ خرمشاه یزد نزدیکی محل زندگی‌ خود به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=5998

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.