• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

بستر ورود بخش خصوصی به ایجاد پایانه بار در البرز فراهم شود

  • کد خبر : 25092
  • 14 دی 1402 - 12:16
بستر ورود بخش خصوصی به ایجاد پایانه بار در البرز فراهم شود
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت پایانه بار در استان البرز وارد میدان شوند.

به گزارش دیده بان البرز، حمیدرضا شهرکی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران ارشد بخش حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تشکل‌های صنفی بخش کالا و مسافر استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر در صنعت حمل و نقل کشور حدود ۸۰۰ هزار شغل مستقیم ایجاد شده است، گفت: با توجه به تنوع خدمات این بخش قاعدتاً مسائل و مشکلات نیز به تبع گستردگی فعالیت زیاد است.

وی افزود: لذا نیاز است با کسانی که در خط اجرا و پیش برنده اصلی امور این حوزه هستند نشست‌هایی برای تبادل نظر داشته باشیم تا روند تصمیم‌سازی مناسب و بهینه برای رفع مشکلات و توسعه این بخش تسهیل شود. این جلسات فضایی را ایجاد می‌کند تا مسیر گفت وگوی ما به عنوان متولیان دولت که سیاستگذاری و نظارت بر صنعت حمل و نقل را بر عهده داریم با تولیدکنندگان هموار و حقوق آنها به درستی احقاق شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به فعالیت تشکل‌های صنفی کالا و مسافر در استان البرز توضیح داد: مدیران این تشکل‌ها همگی به دنبال پیگیری حقوق زیرمجموعه خود و رفع مشکلات هستند و تشکیل مستمر این جلسات در استان‌های مختلف موجب می‌شود که آنها فرصت بیشتری برای گفت وگو داشته باشند.

شهرکی در ادامه تصریح کرد: با توجه به تغییر فضای حمل و نقل به ویژه در حوزه فناوری و اطلاعات، شرکت‌های دانش‌بنیان وارد میدان شده‌اند و با ارائه خدمات به نوعی برای پیشبرد اهداف این بخش ایفای نقش می‌کنند تا مشکلات را برطرف و بهره‌وری در بخش حمل و نقل را ارتقا دهند.

وی عنوان کرد: شرایط ایجاب می‌کند که هم از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شویم و هم از تجربیات فعالان این بخش استفاده کنیم تا در سطح ملی و تصمیم سازی‌های کلان این حوزه موفق‌تر عمل کنیم. بر اساس قانون سهم بهینه، سازمان برای سرمایه‌گذاری در احداث پایانه‌ها منع شده است و این فضا باید در چارچوب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دنبال شود.

شهرکی بیان کرد: در این استان باید ساخت تیرپارک‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها برای پایانه‌های عمومی دنبال و شرایطی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت این اماکن در استان البرز وارد میدان شوند که برای تحقق این هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25092

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.