• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
استاندار البرز؛

بسیاری از فارغ التحصیلان فاقد مهارت هستند/ لزوم تجهیز دانشجویان به مهارت های مختلف

  • کد خبر : 9111
  • 24 مرداد 1401 - 16:08
بسیاری از فارغ التحصیلان فاقد مهارت هستند/ لزوم تجهیز دانشجویان به مهارت های مختلف
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان فاقد مهارت هستند و نمی‌توانند حتی در حوزه تخصصی خود نیز مشغول به کار شوند. دانشگاه ها باید دانشجویان خود را به مهارت های مختلف مجهز کنند تا پس از فارغ التحصیلی بتوانند در حوزه های مختلف مشغول به کار شوند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی استاندار البرز در نشست با دانشگاهیان استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه درصدد هستیم نگاه نخبگان و دانشگاهیان را به سمت توسعه استان معطوف کنیم، بیان کرد: با توجه به اراده ای که در دولت آیت الله رئیسی شکل گرفته و نیز با استفاده از ظرفیت های نهفته استان، بر این باوریم که می توانیم مسائل و مشکلات البرز را حل کنیم.

وی راه اندازی قرارگاه اجتماعی را یکی از مهم ترین اقدامات اثرگذار در این استان دانست و با اشاره به نتایج ملموس آن اذعان کرد: در این راستا نشست های متعددی با گروه های موثر جامعه داشته ایم و توجه ها به این سو جلب شده است. ارتباط تنگاتنگ با مردم گره گشاست زیرا علاوه بر احصای مشکلات بطن جامعه می توانیم از توان مردم نیز برای حل آن ها استفاده کنیم.

استاندار البرز گفت: نخبگان، دانشگاهیان و صاحب نظران باید طرح ها و برنامه هایی ارائه دهند که چگونه می توانیم با سرعت بیشتری به نتایج ماندگار برسیم. قرارگاه اشتغال استان با هدف نیل به استانی سبز در این حوزه و قرارگاه مسکن برای خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه، راه اندازی می شود. در این زمینه ها نیز نیاز به برنامه ریزی بر مبنای علمی و پژوهشی داریم.

عبداللهی در ادامه اظهار کرد: در ملاقات های مردمی بسیاری از جوانان فارغ التحصیل از دانشگاه ها برای اشتغال مراجعه می کنند؛ این در حالی است که بیشتر شهرک های صنعتی استان در خصوص نیروی کار متخصص و کارگر اعلام نیاز می کنند اما بسیاری از فارغ التحصیلان فاقد مهارت هستند و نمی‌توانند حتی در حوزه تخصصی خود نیز مشغول به کار شوند.

وی افزود: بر این اساس دانشگاه ها باید دانشجویان خود را به مهارت های مختلف مجهز کنند تا بتوانند در حوزه های مختلف مشغول به کار شوند. در وافع باید فرهنگ‌سازی های لازم صورت گیرد زیرا این امکان فراهم نیست تا فارغ التحصیلان دانشگاه ها به شغل های ستادی و دولتی دست یابند. امروزه تعریف سواد با گذشته متفاوت است زیرا فرد باید به مهارت و فن آموزی مجهز باشد. باید برای مانایی نخبگان در کشور برنامه ریزی کنیم زیرا آینده کشور در گرو فعالیت و پویایی این افراد است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=9111

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.