• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

بهره مندی ۵۰۰ کودک نیازمند البرزی از سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه

  • کد خبر : 7115
  • 11 دی 1400 - 12:47
بهره مندی ۵۰۰ کودک نیازمند البرزی از سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: 500 کودک نیازمند کمتر از پنج سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، ابوالفضل فلاح قنبری، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با بیان اینکه یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانوارهای نیازمند مسئله سوءتغذیه است، گفت: طی ۹ ماهه سال جاری، ۴۰۰ میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال مددجوی کمیته امداد و کودکان نیازمند غیرمددجو هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برای شناسایی کودکان مبتلا به سوءتغذیه با یکدیگر همکاری می‌کنند، افزود: ۵۰۰ کودک نیازمند کمتر از پنج سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز را دریافت کردند. تهیه سبدهای حمایت غذایی با نظارت کارشناس تغذیه انجام می‌شود و ارزش هر سبد غذایی توزیع‌شده بین مشمولین طرح ۱۰۰ هزار تومان است.

فلاح قنبری با بیان اینکه پس از شارژ ماهانه کارت، سرپرست خانوارهای مشمول طرح می‌تواند با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌شده سبد حمایت غذایی را دریافت کند، از اجرای طرح هم‌سفره با هدف تلاش در راستای رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال خبر داد و مطرح کرد: این طرح به‌منظور تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند که سرپرستان آن ها توانایی مالی کافی را ندارند اجرا شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به اینکه این نهاد کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند را نیز در دست اجرا دارد، عنوان کرد: پرداخت کمک‌هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان، ارتقای شاخص‌های بهداشتی نیازمندان و کمک به تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب‌العلاج نیازمند نیز از جمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به تأمین سلامت نیازمندان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=7115

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.