• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز خبر داد؛

تامین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اورهال سیستم روشنایی محور کرج – چالوس/ ۳۰ نقطه برای لق گیری شناسایی شده است

  • کد خبر : 21049
  • 15 مرداد 1402 - 21:28
تامین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اورهال سیستم روشنایی محور کرج – چالوس/ ۳۰ نقطه برای لق گیری شناسایی شده است
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز گفت: سیل اخیر خسارت زیادی به سیستم روشنایی محور کرج – چالوس وارد کرد که تامین حدود 10 میلیارد تومان اعتبار برای اورهال کردن این سیستم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حمید پرورشی خرم، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه های این اداره کل گفت: لق گیری با توجه به نوع مصالح سنگی و خاکی و توپوگرافی منطقه، یکی از اقدامات دارای اولویت در محور کرج – چالوس بوده و پیگیری های لازم برای ایمن سازی و نگهداری تونل های این محور به لحاظ سیما و منظر، زه کشی و روشنایی در حال انجام است.

وی از اتمام عملیات تونل شماره ۹ خبر داد و با بیان اینکه اکنون ایمن سازی تونل های شماره پنج و کندوان در حال انجام است، افزود: یک مشاور ذیصلاح به منظور مطالعه ایمن سازی محور کرج – چالوس انتخاب و مقرر شده یک برنامه مدون بلند مدت ارائه دهد تا تامین اعتبار آن از محل اعتبارات استانی و ملی صورت گیرد و با توجه به برنامه هایی که به ما ابلاغ می شود و هدف موردنظر به مرحله اجرا در بیاید.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به تعیین دو اکیپ نوسازی مطرح کرد: اکیپ سوم نیز از ماه های آینده مشغول به کار می شود. با توجه به ریزش سنگ در محدوده خوزنکلا و عدم امکان لق گیری آن، درصدد احداث گالری به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل برای هموطنان هستیم که تامین اعتبار آن صورت گرفته است.

پرورشی خرم با اشاره به شناسایی دو نقطه مستعد ریزش، مقابل رستوران های ارکیده و مهستان افزود: ایجاد برم در این نقاط به صورت کامل انجام شده است. (برای جلوگیری از ریزش سنگ در مسیر و حفظ پایداری بیشتر شیب ترانشه خاکبرداری شده برم اجرا می شود. به پله هایی که بین ترانشه ها در زمان خاکبرداری ایجاد می شود، برم گفته می شود.)

وی مطرح کرد: با فروکش کردن سفرها و فراهم شدن امکان انسداد مسیر، نسبت به ایمن سازی این مقاطع با ایجاد برم نیز اقدام می کنیم. سیل اخیر، خسارت زیادی به سیستم روشنایی محور کرج – چالوس وارد کرد که تامین حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اورهال کردن این سیستم صورت گرفته و در مرحله مناقصه قرار داریم و درصدد هستیم تا پایان سال جاری این اقدام را به سرانجام برسانیم.

آبشستگی ۴ نقطه در محور کرج – چالوس در جریان سیل اخیر

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز از لق گیری کامل ۱۶ نقطه در سال گذشته با توجه به بارندگی ها و فرسایش خاک خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال نیز با توجه به بارش های ابتدای سال، ۳۰ نقطه برای لق گیری شناسایی شده که تاکنون عملیات ۱۶ نقطه انجام شده است. لق گیری نقاط مستعد ریزش تا آغاز فصل بارندگی در دستورکار قرار دارد.

پرورشی خرم با اشاره به آبشستگی چهار نقطه در محور کرج – چالوس در جریان سیل اخیر بیان کرد: رفع این مشکل نیازمند یک زمان طولانی است زیرا خاکریزی، تراکم و آزمایش زمان خاص خود را می طلبند. به منظور زیر بار ترافیک بردن این محور، در طول ۲۰ روز، واریانت هایی را ایجاد و آسفالت سرد احداث کردیم که در حال حاضر با عبور از روی آن ها، احساس نمی شود که روی این جاده واریانت اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد گاویون و دیوار و اقدامات دیگر، در برنامه طراحی شده توسط مشاور وجود دارد تا بتوانیم آبشستگی چهار نقطه مذکور را رفع کنیم، اظهار کرد: بر اساس بازدیدی که مشاوران استان های البرز و مازندران از محور چالوس به عمل آوردند، متوجه شدیم که همه نقاط این محور مستعد آبشستگی هستند که رفع این مشکل، نیازمند نگهداری جاری و همت بیشتر است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز عنوان کرد: با اخذ مشاور برای این موضوع و تامین اعتبار مکفی، امید است بتوانیم حداقل ایمنی نسبی را در این محدوده تامین کنیم. مشاور موردنظر بر اساس مطالعات خود، طرحی را پیشنهاد می دهد که در آن وظایف دستگاه ها مشخص شده است. ممکن است در قسمت هایی نیازمند سیل بند، امور آبخیزدار، ایجاد گالری و … باشد که همه انجام خواهد شد.

پرورشی خرم عنوان کرد: به منظور افزایش ایمنی این محور برای جلوگیری از وقوع تصادفات، طبق قانون، با تامین مالی بخش خصوصی و نظارت اداره کل راهداری البرز، حدود چهار کیلومتر، دیوارهایی با ارتفاع ۸۰ سانتی متر احداث و حدود ۳ هزار و ۴۰۰ متر نیوجرسی تامین شد. عملیات انجام شده در این هفت کیلومتر، موجب کاهش آمار تصادفات خروج از محور از ۲۶ مورد در سال ۱۴۰۰ به یک مورد شد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21049

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.