• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

تاکید بر توسعه و ترویج کارآفرینی در کشور

  • کد خبر : 8668
  • 09 مرداد 1401 - 20:27
تاکید بر توسعه و ترویج کارآفرینی در کشور
تفاهم نامه سه جانبه همکاری آموزشی سه جانبه میان ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای استان البرز و انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان با هدف توسعه و ترویج کارآفرینی در کشور منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، تفاهم نامه همکاری آموزشی سه جانبه میان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز و رئیس انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان با هدف توسعه و ترویج کارآفرینی در کشور و به منظور تحقق اهداف نقشه راه کارآفرینی و نیز تعامل، راهبری و حمایت از اکوسیستم کارآفرینی منعقد شد.

از موضوعات مطرح شده در این تفاهم نامه می توان به استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود طرفین تفاهم نامه به منظور ایجاد هم افزایی، همکاری، جلوگیری از موازی کاری، تعامل و ‌ارائه خدمات کارآفرینی اعضای انجمن به مراکز تخصصی آموزش های کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای ایجاد زنجیره ارزش به منظور پرورش سرمایه های انسانی توانمند، اشاره کرد.

همچنین تجاری سازی ایده ها و‌ توانمندسازی کسب وکارهای نوپا و بازارپذیر، شبکه سازی در اجزای اکوسیستم کارآفرینی و پیشگیری از موازی کاری در حوزه آموزش، پژوهش، مشاوره و خدمات کارآفرینی و شتابدهی و بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهت مشاوره نیز از دیگر مواردی بود که در این تفاهم نامه سه جانبه به آن ها اشاره شد.

کمک به توسعه فعالیت‌های مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب وکار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، هدایت ایده ها، پشتیبانی از استارت آپ ها و راه اندازی کسب و کارهای ارزش آفرین و ‌نوآور در مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب وکار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز نیز از دیگر موارد قید شده در این تفاهم نامه بود.

همچنین تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی حوزه کارآفرینی و کسب وکار و ترغیب نوجوانان و جوانان به یادگیری مهارت به عنوان مسئولیت ملی و استانی توام با بهره مندی از فرصت توسعه مهارت های فردی و کمک به ترسیم آینده شغلی و نقش آفرینی اجتماعی نیز بخشی از اهداف ترسیم شده در این تفاهم نامه سه جانبه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8668

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.