• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4

تاکید بر جذب استعدادها و ظرفیت های هنری در البرز

  • کد خبر : 9552
  • 23 شهریور 1401 - 12:24
تاکید بر جذب استعدادها و ظرفیت های هنری در البرز
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: در حال حاضر ظرفیت های خوب هنری در کانون های فرهنگی، هنری مساجد وجود دارد که نگاه ما باید بر جذب آن استعدادها و ظرفیت ها باشد.

سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز در رابطه با برگزاری جشنواره تئاتر بسیج در البرز گفت: یکی از اهداف این جشنواره، توجه به جنبه جوان جامعه بسیجی و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری آن هاست. در حال حاضر ظرفیت های خوبی در کانون های فرهنگی، هنری مساجد وجود دارد که نگاه ما باید بر جذب آن استعدادها و ظرفیت ها باشد.

وی با تاکید بر ضرورت جذب استعدادها و ظرفیت ها و در راس امور قرار گرفتن آن اذعان کرد: باید از فعالان این حوزه بخواهیم با آموزش های لازم، ظرفیت سازی کنند. بسیج یک ثمره همگانی و مردمی است که باید به آن ارج نهیم و بتوانیم با استفاده از ظرفیت های اقشار مختلف در همه مناطق به خصوص مناطق کم برخوردار یک رویدار خوب فرهنگی را در استان رقم بزنیم.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر بسیج در البرز ادامه داد: مشکل اصلی ما در استعدادیابی است که به نظر می رسد ظرفیت های مردمی آن چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. جشنواره ها برگزار می شوند اما این موضوع که از درون این برنامه ها چه کسانی شناخته و چه استعدادهایی استخراج، حمایت یا رها می شوند، بسیار مهم است، در واقع اصلی ترین محور ما در این جشنواره ها باید همین موضوع باشد.

جابری انصاری اظهار کرد: برخی استعدادها را باید از دل مساجد و پایگاه های بسیج بیرون کشید، آن ها را شناسایی و حمایت کرد. البته نقش آموزش را نباید نادیده گرفت اما باید زمینه آن فراهم شود و ظرفیت سازی صورت گیرد. مسجد را می توان محور کار قرار داد و از هنرمند خواست در این قالب فعالیت کند؛ کسی که از دل مسجد بیرون آمد نمی تواند به آن پشت کند.

وی اضافه کرد: هنرمندان ما متعهد و دارای روحیه انقلابی هستند و ما نیز وظیفه داریم به اعتقادات آن ها احترام بگذاریم و به کمک آنان بشتابیم و در رفع مشکلاتشان بکوشیم. مسئولان و متولیان فرهنگی در استان به خوبی می توانند گرد هم جمع شده و با اتحاد و همدلی فضای خوبی را در استان رقم بزنند. هم افزایی ها نباید مختص یک جشنواره باشد بلکه باید به طور مستمر آن را ادامه داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=9552

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.