• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
2
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج:

تجهیز شهرداری به سیستم نظام مندی از ایده ها و تفکرات نخبگان، مهم ترین اصل نظام کارآمد است

  • کد خبر : 17645
  • 02 خرداد 1402 - 19:32
تجهیز شهرداری به سیستم نظام مندی از ایده ها و تفکرات نخبگان، مهم ترین اصل نظام کارآمد است
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج تجهیز شهرداری به سیستم نظام مندی از ایده ها و تفکرات نخبگان شهر را مهم ترین اصل و قاعده یک نظام کارآمد دانست و گفت: معتقدم شهرداری یک نهاد اجتماعی است که از خاستگاه های خود یعنی معنویت، عقلانیت، عدالت و خرد تمدنی سرچشمه می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج امروز در نطق پیش از دستور یکصد و نهمین جلسه رسمی شورای شهر با بیان اینکه شهر موجودی زنده است که نقطه تولد، رشد، خواب، بیداری، صحت، بیماری و نهایتا مرگ را تجربه می کند، گفت: شهر مجموعه ای از کالبد و اجتماع جسم و روح است که شهروندان را در سطحی بسیار وسیع و در بستری از ارتباطات پیچیده به سویی رهنمون می سازد، لذا جهت گیری آن باید در راستای دستیابی به کمال انسانیت و حیات طیبه باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر فقط سکونتگاه نیست بلکه یک آبادی است که باید روح اجتماع در آن متبلور شود و هویت یابد، تجهیز شهرداری به سیستم نظام مندی از ایده ها و تفکرات نخبگان شهر را مهم ترین اصل و قاعده یک نظام کارآمد دانست و با تاکید بر آن بیان کرد: بر خلاف نظریه غالب مبنی بر خدماتی دانستن نهاد شهرداری، معتقدم شهرداری یک نهاد اجتماعی است که از خاستگاه های خود یعنی معنویت، عقلانیت، عدالت و خرد تمدنی سرچشمه می گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: اگر شهرداری از یک نهاد خدماتی به نهادی اجتماعی بدل شود، شهروندان احساس می کنند می توانند به مثابه زندگی اجتماعی تعامل سازنده با شهرداری داشته باشند. نهاد اجتماعی دانستن شهرداری متضمن گردش شفاف و کارآمد اطلاعات، رعایت عدالت در تصمیم گیری ها و تحقق تاثیرگذاری مردم در اقدامات مدیریت شهری است تا با کارآمد سازی شهرداری در ارائه کمی و کیفی خدمات به ساکنان شهر به عنوان شرکا و بهرمندان اصلی فرآیند پیشرفت همراه با عدالت در شهر دست یافتنی تر شود.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به حکم روایی شهری گفت: حکمروایی شهری شهر را به تجلی گاه مناسبات و عرصه تولید اجتماعی تبدیل می کند؛ حکمروایی شهری فرآیندی است که بر اساس کنش متقابل میان سازمان ها و نهادهای رسمی اداره شهر از یک سو و سازمان های غیردولتی و تشکل های جامعه مدنی از سوی دیگر شکل می گیرد؛ به عبارت دیگر حکم روایی شهری نوعی فرآیند و ارتباط میان حکومت شهری و جامعه مدنی را در بر می گیرد و بر حقانیت و تقویت عرصه عمومی تاکید می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: حکمروایی نوعی فرآیند بوده که متضمن نظام به هم پیوسته ای است که هم حکومت و هم اجتماع را در بر می گیرد، لذا انتظار می رود در خصوص اجرایی شدن این نگرش در مجموعه مدیریت شهری سیاستگذاری و برنامه ریزی شود. در زمینه حکمرانی شهری نیز انتظار می رود شهرداری گام های موثرتری برداشته شود و آن را منجر به مدیریت واحد شهری کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17645

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.