• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1
علی شیرین زاد:

ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است

  • کد خبر : 28008
  • 20 اردیبهشت 1403 - 19:23
ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است
کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج گفت: در البرز با چند چالش جدی مواجه هستیم که یکی از آنها ترکیب جمعیتی، پراکندگی و گستردگی و تنوع فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از خبرگزاری مهر، «علی شیرین زاد» کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه کرج، فردیس و اشتهارد گفت‌: فکر می‌کنم مجلس جدید بیشتر با رویکرد انقلابی است، البته از دیگر احزاب، جریان‌ها و گرایش‌های سیاسی هم حضور دارند که تعدادشان زیاد نیست، حتی رویکرد مجلسی که در حال شکل گیری است نسبت به مجلس یازدهم نیز انقلابی‌تر است.

وی در خصوص مهم‌ترین موضوعی که باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار گیرد، توضیح داد: حوزه تخصصی و دغدغه‌های من بیشتر گرایش فرهنگی دارد زیرا فکر می‌کنم ریشه و خاستگاه بسیاری از مسائل و مشکلاتی که اکنون در کشور با آنها مواجه هستیم و بر فضای کشور حاکم هستند، حتی در حوزه اقتصاد و معیشت در فرهنگ است. فقر فرهنگی ریشه یکسری تخلفات در کشور است و باید مساله فرهنگی را حل کنیم تا مشکلات اقتصادی نیز مرتفع شوند.

کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه کرج، فردیس و اشتهارد اذعان کرد: بخشی از این امر در حوزه‌های اقتصادی به قوانین و خطاها و اشکالات گذشته باز می‌گردد که در آینده باید آنها را مرتفع کنیم. در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی نیز باید برنامه‌های جدی را در مجلس شورای اسلامی پیگیری کنیم.

شیرین زاد در خصوص اولویت خود در مجلس آینده و حضور در کمیسیون ها اظهار کرد: با توجه به مشکلات جدی موجود در حوزه انتخابیه از جمله موضوعات اقتصادی، معیشتی و اشتغال در استان البرز، فکر می‌کنم باید به سمت عضویت در کمیسیون‌هایی بروم که بتوانم در زمینه جذب بودجه تأثیرگذار باشم.

وی در خصوص مهمترین چالش استان البرز و راهکارهای مقابله با آنها تاکید کرد: در البرز با چند چالش جدی مواجه هستیم که یکی از آنها ترکیب جمعیتی، پراکندگی، گستردگی، جغرافیا و تنوع فرهنگی است که موجب ایجاد مسائل اصلی در این استان می‌شوند که رفع مشکلات موجود مستلزم توجه بیشتر و اهمیت قائل شدن و برنامه ریزی برای موارد مذکور است.

کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه در حوزه اقتصاد، معیشت و اشتغال در البرز با آن مواجه هستیم، مساله اشتغال نامتوازن، معلول و معیوب استان بوده و علیرغم اینکه دارای ظرفیت‌های شغلی بسیار بوده اما دو اشکال وجود دارد.

شیرین زاد اضافه کرد: در داخل استان ظرفیت‌های شغلی وجود دارند و نیروی کاری که بتواند بکارگیری شود اما به دلایلی نمی‌تواند در آنها مستقر باشد و همچنین نیروی بیکار هم داریم اما زیرساختی که در داخل استان به آن نیاز داریم در خصوص راه و دسترسی است.

دسترسی به مراکز صنعتی در البرز روان سازی نشده است

وی با بیان اینکه دسترسی به مراکز صنعتی و کسب و کارها در البرز به راحتی روان سازی نشده و در عین حال بیش از ۹۰ درصد نیروی کار این استان در حال رفت و آمد و تردد به تهران و اطراف آن هستند عنوان کرد: فکر می‌کنم بتوانیم در برنامه میان مدت سه ساله یا بلند مدت چهار یا پنج ساله برنامه‌ها و قوانینی را پیگیری کنیم که از طریق آنها زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.

کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در این راستا نیازمند تبلیغات و فرهنگ سازی نیز هستیم که هدف از این امر رفع مشکلات مربوط به تأمین نیروی کار مراکز صنعتی و رفت و آمد آنهاست. باید با فرهنگ سازی و تبلیغات تلاش کنیم تا بخشی از نیروهایی که در حال رفت و آمد و تردد به تهران هستند، بپذیرند که در مراکز صنعتی و کسب و کار داخل استان مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=28008

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.