• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز خبر داد؛

تشدید طرح برخورد با خودروهای آلاینده در استان البرز 

  • کد خبر : 24097
  • 04 آذر 1402 - 14:06
تشدید طرح برخورد با خودروهای آلاینده در استان البرز 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز خبر داد: طرح برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده با توجه به کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف این استان تشدید شده است.

به گزارش دیده بان البرز، سرهنگ حمدالله رحمتی پور، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از تشدید طرح برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده با توجه به کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف این استان خبر داد و گفت: بر این اساس ورود خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی به معابر درون شهری به دلیل افزایش آلایندگی در استان البرز ممنوع است.

وی با تاکید بر ضرورت خودداری شهروندان از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، عنوان کرد: طی یک ماه گذشته تاکنون، ۸۳ هزار ۴۹۱ وسیله نقلیه از مجموع وسایل نقلیه اعمال قانون شده که از بین آن ها، ۸۳ هزار و ۲۲۴ دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی و دودزا و ۲۶۷ دستگاه کامیون فاقد مجوز بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با اشاره به انتقال ۳۲ دستگاه وسیله نقلیه دودزا به تعمیرگاه در این مدت بیان کرد: خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی باید برای رفع نقص فنی به مراکز خدمات خودرویی و معاینه فنی منتقل شوند. طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در تمام فصول سال اجرا اما در نیمه دوم سال، به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، با شدت بیشتری اجرا می شود.

سرهنگ رحمتی پور خاطرنشان کرد: شهروندان تا حد ممکن از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند. خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهار سال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهار سال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند. در این مدت نمایندگان پلیس راهور، شهرداری، حمل و نقل و استانداری عملکرد هشت مرکز معاینه فنی در البرز را مورد بازبینی قرار دادند.

وی مطرح کرد: اکنون ۲۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستان های کرج، نظرآباد، اشتهارد و ۱۹ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شامل دو مرکز در نظرآباد، سه مرکز در ساوجبلاغ، چهار مرکز در فردیس، یک مرکز در اشتهارد و بقیه در شهرستان کرج قرار دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=24097

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.