• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6
مدیر مجتمع بین المللی فرهنگی مذهبی مهدیون کرج خبر داد؛

تهیه کتاب صوتی «ناگفته های کربلا» به همت مجتمع مهدیون کرج

  • کد خبر : 21716
  • 06 شهریور 1402 - 17:48
تهیه کتاب صوتی «ناگفته های کربلا» به همت مجتمع مهدیون کرج
مدیر مجتمع بین المللی فرهنگی مذهبی مهدیون کرج از تهیه کتاب صوتی «ناگفته های کربلا» به همت همکاران رسانه ای این مجموعه خبر داد و گفت: در این کتاب صوتی، تمام وقایع قبل، حین و بعد از عاشورا توضیح داده شده است.

محمود شفیق، مدیر مجتمع بین المللی فرهنگی مذهبی مهدیون کرج در گفت و گو با خبرنگار دیده بان البرز گفت: با توجه به فرارسیدن ایام اربعین حسینی، نمایشگاه تجسمی و معرفتی جاماندگان اربعین در مصلای کرج برپا شده تا بتونیم از این طریق، گام کوچکی در جهت معنوی و معرفتی برای زائران و عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) برداریم.

وی مطرح کرد: در این نمایشگاه، به صورت کامل به واقعه عاشورا پرداخته و صحنه جنگ آن روز بازسازی شده است. در سال های گذشته این نمایشگاه را در بین الحرمین کربلا برگزار می کردیم که امسال این توفیق نصیب ما شد که در کنار فعالیت های انجام شده در کربلا، آن را در استان البرز نیز به نمایش بگذاریم.

مدیر مجتمع بین المللی فرهنگی مذهبی مهدیون کرج عنوان کرد: قسمت دیگر نمایشگاه، ماکت بین الحرمین است که اولین ماکت سه بعدی و واقعی حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در جهان محسوب می شود و حدود ۶ ماه، ۱۰۰ نفر برای ساخت آن به صورت شبانه روزی تلاش کرده اند. تمام قسمت های بین الحرمین به صورت سه بعدی با متریال مختلف ساخته شده است.

شفیق بیان کرد: بخش دیگر این نمایشگاه، تابلوی نقاشی زندگینامه حضرت ابوالفضل العباس (ع) است که ۲۵ قسمت زندگی ایشان نقاشی و برای نخستین بار در جهان این کار به سفارش تولیت حرم حضرت عباس (ع) انجام شده است. تابلوی زندگینامه حضرت ام البنین (س) و تابلوهای نقاشی وقایع پیش از عاشورا، روز عاشورا و پس از آن از دیگر قسمت های این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه تمامی اتفاقات، حوادث، معجزات و کرامات واقعه عاشورا در قالب این ۴۰ تابلوی نقاشی توضیح داده و به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و اردو نیز ترجمه شده است، خاطرنشان کرد: کتاب این وقایع نیز به نام چادرهای سوخته تالیف شد و تمام وقایع عاشورا و پس از آن به صورت کامل، داستانی و رمان گونه در آن تشریح شده است.

مدیر مجتمع بین المللی فرهنگی مذهبی مهدیون کرج خبر داد: امسال نیز در اقدامی جدید، وقایع قبل، حین و بعد از عاشورا، اتفاقات، علل و عوامل شکل گیری قیام عاشورا و راه اندازی نهضت حسینی از سال ۱۳۵۶، در قالب یک کتاب صوتی به نام ناگفته های کربلا توسط همکاران رسانه ای مجتمع مهدیون، به صورت فایل های ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای توضیح داده شده است.

مدیر مجتمع بین المللی فرهنگی مذهبی مهدیون کرج با اشاره به اینکه تاکنون ۲۱ قسمت از این کتاب صوتی ضبط و عرضه شده است، عنوان کرد: علاقه مندان با مراجعه به سایت و کانال مجتمع مهدیون در فضای مجازی، می توانند این فایل ها را دریافت کنند. امید آن می رود انجام این گونه اقدامات فرهنگی و هنری بتواند تاثیرات خوبی در زمینه شناخت و معرفت عاشقان حضرت حجت (عج) داشته باشد.

شایان ذکر است نمایشگاه تجسمی و معرفتی جاماندگان اربعین تا پایان ماه صفر، هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۲:۳۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۴:۰۰ در مصلای بزرگ کرج، میزبان علاقه مندان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) خواهد بود.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21716

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.