• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1
امام جمعه ماهدشت عنوان کرد؛

توجه به مسئه ایمان، راه نجات جامعه/ عملکرد مسئولین در مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار است

  • کد خبر : 23490
  • 05 آبان 1402 - 21:58
توجه به مسئه ایمان، راه نجات جامعه/ عملکرد مسئولین در مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار است
امام جمعه ماهدشت گفت: اکنون نیز راه نجات، توجه به مسئه ایمان در مساجد، مدارس، دستگاه ها و نهادهای تربیتی است و باید برای ایجاد و ارتقای ایمان در جامعه تلاش کرد تا به اهداف مدنظر دست یافت.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به سختی هایی که مردم کشور در دوران دفاع مقدس متحمل شدند، گفت: جنگ تحمیلی با خرسندی یعنی پیروزی ملت ایران به پایان رسید. مشکلات امروز هم روزی تمام خواهد شد که این اتفاق می تواند با خرسندی به وقوع بپیوندد، به شرط آنکه آحاد ملت ایران به ویژه مسئولین در رده های مختلف، کار خود را به خوبی انجام دهند.

وی سرنوشت جمهوری اسلامی ایران را اعتزاز و اعتلا و سرنوشت دشمنان را ذلت و انحطاط دانست و با بیان اینکه همه قرائن ثابت می کند که این اتفاق خواهد افتاد، مطرح کرد: آنچه در فلسطین رخ می دهد، چیزی جدای از این سنت الهی نیست؛ مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین و صبوری و توکل به خدا آن ها را به پیروزی خواهد رساند.

امام جمعه ماهدشت اذعان کرد:‌ تا امروز آمریکا را در عرف سیاست بین المللی، به عنوان بزرگترین قدرت دنیا می دانستند و کسی در اعتبار آن شک نداشت، چه برسد به اینکه آن را به سخره بگیرد. شجاعت غالباً از احساس قدرت ریشه مي‌گیرد. ریشه‌ شجاعتی كه ما را این چنین دلاورانه به صحنه‌ نبرد كشانده در كدام قدرت است؟ آیا این قدرت بر سلاح‌های پیشرفته‌ای كه در اختیار داریم متكی است؟

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد عنوان کرد: تسلیحات نظامی ما عمدتاً از ساده‌ترین تجهیزات موجود در ارتش‌های دنیااست، حال آنكه موازنه‌ قدرت در دنیای امروز بر سلاح‌های اتمی استوار شده است، بنابراین می توان ایمان را مبدا پیدایش این قدرت و شجاعت دانست. اکنون هم که به همت جوانان و دانشمندان متعهد و مومن و انقلابی به پیشرفته ترین سلاح ها دست یافته ایم، اصل همان ایمان است.

وی با اشاره به اینکه اگر ایمان نباشد، ابزار کارایی ندارد، بیان کرد: علیرغم ادعاهایی که رژیم صهیونیستی در بعد تجهیزات دارد و آمریکا نیز حامی و تجهیزکننده آن است، قدرت ایمان مجاهدان حماس بر همه ابزار و تجهیزات آن ها چیره شده است. فلسطین و مردم مظلوم آن نیز با قدرت و همان ابزار و اصل ایمان به میدان آمده اند و با یاری خداوند به پیروزی خواهند رسید.

به گفته امام جمعه ماهدشت، خودسازی و قدرت ایمان امام راحل و حرکت ایشان به سمت جامعه سازی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راه را برای مردم باز کرد و ایمان در دل مردم نشست و تقویت شده و در راه درست خرج و زمینه ای برای پیدایش انسان های تربیت یافته ای در مکتب اسلام شد که مایه تعجب و حیرت همگان است. از جمله این انسان ها می توان به شهید محمدحسین فهمیده که تمام حرف و هدفش اسلام بود اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد افزود: امام خمینی (ره) نوجوانانی را تربیت کرد که جهانی فکر می کردند آن هم در روزگاری که هیچ چیز در دست نداشتند. شاید در آن زمان این نگاه و بیان را به سخره می گرفتند اما آنچه آن ها می خواستند با اجازه خداوند تحقق یافت. مانند شهید رضا پناهی که از او به عنوان عارف ۱۳ ساله یاد می شود. قدرت ایمان این گونه انسان هایی را تربیت می کند.

وی اضافه کرد:‌ اکنون نیز راه نجات، توجه به مسئه ایمان در مساجد، مدارس، دستگاه ها و نهادهای تربیتی است و باید برای ایجاد و ارتقای ایمان در جامعه تلاش کرد تا به اهداف مدنظر دست یافت. آنچه موجب می شود جمهوری اسلامی ایران بتواند در همه زمینه ها نقش آفرینی کند، حضور و حمایت مردم از تمام صحنه هایی است که به حضور آن ها نیاز دارد و این موضوع تاکنون نیز اثبات شده است.

امام جمعه ماهدشت اظهار کرد: انتخابات هم یکی از این عرصه هاست که هرچه باشکوه تر و با مشارکت بالاتر برگزار شود، قدرت جمهوری اسلامی بیشتر خواهد شد و زبان ملامت گران، منافقین، خائنین و دشمنان بسته خواهد ماند. انتخابات پیش رو یکی از عرصه های مهم و تعیین کننده است و فارغ از اینکه چه کسی رای بیاورد، مشارکت بالای مردم پیام های فراوانی را به دشمنان و مومنان عالم مخابره می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با تاکید بر ضرورت توجه به عوامل ایجادکننده مشارکت بالا در انتخابات خاطرنشان کرد: بخش مهمی از این امر به عملکرد، رفتار، خدمت رسانی، گره گشایی، تسهیلگری و برنامه ریزی مسئولین از رئیس جمهور و سایر قوا گرفته تا کارمندی که در فلان شهر و روستا کار می کند در این حوزه است. امید آن می رود حضور و مشارکت مردم همچنان خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب باشد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=23490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.