• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7
دیده بان پلاس/

توصیه های یک متخصص پوست و مو در فصل گرما

  • کد خبر : 21293
  • 24 مرداد 1402 - 8:27
توصیه های یک متخصص پوست و مو در فصل گرما
یک متخصص پوست و مو گفت: اشعه یو وی آثار زیانباری برای پوست دارد و استفاده از کرم ضدآفتاب به شدت توصیه می شود.

به گزارش دیده بان البرز، دکتر علیرضا زین الدینی، متخصص پوست و مو در تشریح توصیه هایی برای فصل گرما گفت: اشعه یو وی آثار زیانباری برای پوست دارد و استفاده از کرم ضدآفتاب به شدت توصیه می شود.

وی عنوان کرد: از نظر علمی افراد پس از چهار ماهگی باید از ضد آفتاب استفاده کنند. یک لایه نازک از کرم ضدآفتاب باید بر روی نواحی آفتاب خور بدن از قبیل صورت، پشت دست و گردن استفاده شود.

این متخصص پوست و مو بیان کرد: حفاظت فیزیکی مثل کلاه، عینک و لباس های آستین بلند برای پوشش بدن نیز موثر است اما در نواحی ای که در معرض آفتاب هستند حتما باید ضد آفتاب استفاده شود.

زین الدینی با بیان اینکه استفاده از سولار برای پوست به شدت مضر است و در طولانی مدت موجب سرطان پوست می شود، مطرح کرد: افرادی که در معرض آفتاب شنا می کنند باید تحت پوشش با ضد آفتاب باشند.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: ماندگاری کرم های ضدآفتاب بر اساس برند آن ها متفاوت است اما به صورت متوسط دو الی سه ساعت است که باید تمدید شود.

وی گفت: با توجه به اینکه پوست افراد با یکدیگر متفاوت است، افراد برای انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب پوست خود حتما باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنند.

به گفته این متخصص پوست و مو، اگر ضرورتی وجود ندارد در ساعات اوج تابش خورشید حدودا ساعت ۹ صبح تا ۱۵ عصر از منزل خارج نشوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21293

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.