• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
12

تولید سریال صوتی «درد و عشق» به همت هنرمندان جوان البرزی

  • کد خبر : 9251
  • 04 شهریور 1401 - 12:23
تولید سریال صوتی «درد و عشق» به همت هنرمندان جوان البرزی
یک کارکردان جوان البرزی از تولید سریال صوتی «درد و عشق» به همت گروه از جوانان هنرمند این استان خبر داد و گفت: پس از اتمام تولید این کار، وارد مرحله پیش تولید ساخت این سریال در قالب تصویر خواهیم شد.

علیرضا گلی، کارگردان جوان البرزی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز از آغاز مراحل پیش تولید ساخت یک سریال ۱۳ قسمتی توسط گروهی از جوانان هنرمند این استان خبر داد و گفت: طی برگزاری چند جلسه با تیم نویسندگی و گروه تولید، تصمیم بر آن شد که حرکتی نوآورانه در این عرصه داشته باشیم. در بررسی های انجام شده پادکستی که در فرم فیلمنامه تولید شده باشد را نیافتیم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم این سریال را با قالب استاندارد فیلمنامه تصویری، به صورت صوت ضبط و پخش کنیم.  

وی با اشاره به اینکه هدف از این امر ساخت سریالی است که شنوندگان کتاب و داستان های صوتی و علاقه مندان به تصویر را جذب قصه پر حادثه و پر تعلیق داستان خود کند، افزود: یکی دیگر از اهداف تولید این مجموعه پادکست، جمع آوری نظرات مردم و استفاده از آن ها برای ساخت فرم تصویری سریال است؛ شاید سریالی تولید شود که نویسندگان آن، خود مخاطبین تلویزیون یا صفحات وب باشند و نویسندگان این سریال فقط اصلاحیه های لازم را بر روی فیلمنامه اعمال کنند.

این کارگردان جوان البرزی توضیح داد: سریال «درد و عشق»، داستان زندگی یک خانواده حاشیه نشین در شهر است که پس از چندین سال حضور در شهر و زندگی ناموفق در عرصه مالی و جایگاه اجتماعی، تصمیم به بازگشت به روستا می گیرند، اما این بازگشت چندان آسان نیست و در این راستا دچار حوادثی همچون خیانت خانوادگی، اعتیاد به مواد مخدر، عشق و … می شوند. فیلمنامه این پادکست و سریال در ژانر اجتماعی بوده و در روایت قصه از رگه های طنز نیز استفاده شده است.

گلی اذعان کرد: می توان گفت ما اولین گروهی هستیم که پادکستی را در این سبک تولید می کنیم، روند کار رضایت بخش است و با تمام توان، ساخت این پادکست را به پایان خواهیم رساند و بلافاصله پس از اتمام آن، وارد مرحله پیش تولید ساخت سریال در قالب تصویر خواهیم شد. این سریال ۱۲ بازیگر اصلی، هشت بازیگر در نقش های کمکی و یک بازیگر کودک ۱۰ ساله دارد. در پادکست برای حفظ کیفیت کار، از تعداد زیادی بازیگر استفاده می شود و شاید برای یک یا دو نقش از تکنیک صداسازی بهره گیریم.

وی اظهار کرد: مواردی همچون ساخت موسیقی اختصاصی و ضبط صداهای محیطی از جمله عواملی هستند که ساخت این پادکست را دشوار و زمان تولید آن را طولانی می کنند. به نظر بنده ساخت پادکست فقط یک تفاوت با ساخت سریال دارد و آن، عدم حضور تیم تصویربرداری است. ضبط هر قسمت از این پادکست ها در استودیو یک روز زمان می برد و میکس، مسترینگ و تدوین آن حدودا پنج روز برآورد شده است. بنابراین ساخت هر قسمت نیازمند زمانی ۶ روزه است.

این کارگردان جوان البرزی خاطرنشان کرد: از نظر بنده هنر یعنی سرگرمی بنابراین بنده تلاش می کنم در وهله اول، کاری برای سرگرمی مردم با اثرگذاری مثبت تولید کنم. نه تنها در این سریال بلکه در تمام آثار تولید شده ام و آن دسته از آثاری که در آینده تولید خواهم کرد، تلاش می کنم به وسیله آن، سطح توقع مردم از هنر و بینش آن ها را بالا ببرم. با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، امید است تا پیش از پایان سال جاری تولید این پادکست به اتمام برسد.

لازم به ذکر است علیرضا گلی، امیرحسین صنعتی، سجاد خزلی، ایمان هنرکار، زهرا مدبر، بهار فلاح کریم آباد، سمانه عابدینی و روشانا حمیدی پور عوامل تولید این اثر هستند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=9251

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.